دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مربی تیم فوتبال ساحلی:

تجربه بازیکنان جوان را در اردوی پرتغال بالا بردیم

مربی تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: در اردوی پرتغال بازیکنان جوان در کنار باتجربه‌ها بار فنی‌شان را افزایش دادند.
کد خبر : 323260
عباس هاشم‌پور.jpg

عباس هاشم‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا در خصوص غیبت‌های مارکو اوکتاویو سر مربی تیم ملی فوتبال ساحلی در تمرین تیم گفت:  اوکتاویو یک‌مقدار از نظر بدنی کسالت داشتند و با سردرد شدیدی مواجه بودند. بدون شک در ادامه راه او همراه تیم ملی خواهد بود و بالای سر تمرینات شاگردانش قرار می‌گیرد.


وی در رابطه با اردوی تیم ملی در پرتغال اظهار کرد:  اردو در شرایط خیلی خوبی برگزار شد. چهار تا پنج بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی برای اولین بار بود که از ایران خارج می‌شدند و رویارویی آنها با تیم‌های قدرتمند جهانی جالب بود. ما نیاز داشتیم که بازی‌های بین‌المللی خوبی را داشته باشیم و خدا را شکر با شرایطی که فدراسیون فوتبال برای ما فراهم کرد آماده مصاف با حریفان جهانی شدیم. سه بازی دوستانه خیلی خوب داشتیم که برای بازیکنان جوان ما بسیار حائز اهمیت بود.


مربی تیم ملی فوتبال ساحلی خاطرنشان کرد: بازیکنان ما ماسه خیلی سنگین و بین‌المللی جهان را از نزدیک دیدند و روی این ماسه تمرین کردند. خوشبختانه شرایط خوبی داریم ولی به بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باتجربه مثل محمد احمدزاده، پیمان حسینی، مسلم مسیگر و حسن عبداللهی باید زمان و فرصت داد تا بتوانند ان‌شاءالله آینده خوبی برای فوتبال ساحلی رقم بزنند و در کنار بازیکنان باتجربه تیم در بازی‌های بین قاره‌ای که پیش‌رو داریم هم بازی‌های خوبی ارائه کنند.


وی درخصوص اینکه ایران چه مقامی در جام بین قاره‌ای کسب خواهد کرد، بیان کرد: برای هر تورنمنتی که در آن حضور پیدا می‌کنیم هدف‌گذاری داریم. الان به‌امید خدا اولین فکرمان این است که بازی با آمریکا را انجام دهیم و پله‌پله جلو برویم. هدف اصلی‌مان این است که ان‌شاءالله تیم ملی فوتبال ساحلی همانند سال گذشته بهترین نمایش را ارائه دهد و نتایج خوبی را کسب کنیم.


هاشم‌پور درباره شناختی که کادر فنی از تیم‌های حریف دارد،‌ عنوان کرد: خوشبختانه ما تجربه قهرمانی بین‌قاره‌ای را داریم، تجربه مقام‌های دوم و سوم این مسابقات را هم داریم و در کل تجربه خوبی از این رقابت‌ها اندوخته‌ایم. البته در گروه سختی هستیم. به‌همراه اوکتاویو بازی آمریکا را آنالیز کردیم. تیم خوب و جنگنده و بسیار باهوشی است. تیم‌های تاهیتی و روسیه هم که از بهترین تیم‌های حال حاضر جهان هستند. در آن گروه هم برزیل و اسپانیا حضور دارند. در کل بهترین تیم‌های حال حاضر دنیا در این رقابت‌ها گرد هم آمده‌اند. ما هم شناخت کافی از همه تیم‌ها داریم و ان‌شاءالله نمایش خوبی ارائه خواهیم کرد.


وی درباره اینکه از ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا انتظار قهرمانی می‌رود، تأکید کرد: باید با تفکر خوب و پله‌پله جلو برویم تا إن‌شاءالله هر بازی شرایط خاص خودش را پیدا کند و این بازی‌های بین‌قاره‌ای که حضور پیدا می‌کنیم در حقیقت یک پیش‌زمینه خوب برای حضور موفق در مسابقات آسیایی است.


وی درباره پاداش‌هایی که به بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی داده نشده است، گفت: فدراسیون فوتبال تقریباً تمام پاداش‌ها را به بازیکنان پرداخت کرده و یک مقدار معوقه است که ان‌شاءالله آن هم با صحبت‌هایی که مهدی تاج و محمدرضا ساکت انجام داده‌اند پرداخت می‌شود که مبلغ زیادی هم نیست.از وزیر محترم که خیلی هم ورزشی و شایسته هستند و همیشه صحبت از دوست داشتن رشته‌های ورزشی می‌کنند نه یک رشته خاص، به‌عنوان مربی تیم تقاضا دارم که ان‌شاءالله یک روز بیایند در کنار ماسه‌های داغ ساحلی و در کنار بچه‌ها، تمرینات تیم ملی را ببینند و با بازیکنان آشنا شوند.


مربی تیم ملی فوتبال ساحلی درباره رقابت‌های لیگ اظهار کرد: شخصاً با هماهنگی فدراسیون و خانم پریا شهریاری که از اعضای کمیته و دپارتمان فوتبال ساحلی هستند، تمام بازی‌های لیگ را از نزدیک مشاهده می‌کردم و نتیجه‌اش هم همین پنج بازیکن جوان هستند که برای اولین بار در راه تجربه کردن بازی‌های بین‌المللی به همراه تیم ملی هستند.


وی افزود: لیگ فوتبال ساحلی ایران در حال حاضر یکی از معتبرترین لیگ‌های دنیا است. وقتی ما در مسابقات جهانی حضور پیدا می‌کنیم شاهد این هستیم که حریفان از خانم شهریاری برای الگوبرداری از لیگ ایران راهنمایی می‌خواهند؛ چرا که لیگ‌های کشورهایی مانند اسپانیا و پرتغال در مقطع زمانی کوتاهی انجام می‌شود ولی لیگ ما 6 تا هفت ماه طول می‌کشد. 


هاشم‌پور در خصوص نبود تیم‌های بزرگی چون استقلال، تراکتورسازی و پرسپولیس در رقابت‌های لیگ فوتبال ساحلی تصریح کرد: قطعاً اگر باشگاه‌هایی نظیر استقلال، تراکتورسازی، پرسپولیس، سپاهان، صنعت‌نفت آبادان و ... که من خودم هم کاپیتان صنعت‌نفت آبادان بودم به لیگ برتر ورود پیدا کنند، قطعاً جذابیت‌های بیشتری پیدا خواهد شد. از نظر اقتصادی هم شرایط بازیکنان فوتبال ساحلی خیلی بهتر خواهد شد و امیدوار هستیم که در آینده شاهد این امر باشیم.


انتهای پیام/4051/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته