دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1397 - 22:16
نوبخت:

منابع مالی کشور در 7 ماه ۲۰ درصد رشد کرد

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور گفت: در 7 ماه امسال با وجود تحریم‌ها منابع مالی بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.
کد خبر : 323198
0000-.jpg

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، کمیسیون برنامه و بودجه امروز (یکشنبه) جلسه داشت و میزبان رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بود تا از منابع و مصارف عمومی بودجه در هفت ماهه امسال گزارشی ارائه کند.
محمدباقر نوبخت در این جلسه اعلام کرد: بر اساس گزارش خزانه درباره تخصیص بودجه ۹۷، اگرچه منابع و مصارفی که در بودجه پیش‌بینی شده بود تا امروز تحقق پیدا نکرده است اما همه این موارد نسبت به ۷ ماهه نخست سال قبل رشد قابل توجهی داشت.


وی افزود: در هفت ماه امسال باوجود تحریم‌ها منابع بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد.


نوبخت افزود: تا ابتدای آبان ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی پرداخت شد؛ درحالی‌که در هفت ماه نخست پارسال پرداخت‌ها در این بخش حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بود یعنی اعتبارات موردنیاز طرح‌های عمرانی در سال ۹۷ بیش از دو برابر شد که اثر آن در رشد اقتصادی مشخص می‌شود.


وی ادامه داد: بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگی فرهنگیان در نیمه نخست سال پرداخت شد.


این مسئول اضافه کرد: تا امروز ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خرید تضمینی گندم انجام‌شده است.


نوبخت افزود: در سال‌های گذشته نمی‌توانستیم پول گندم کاران را تا هشتمین ماه سال تسویه کنیم اما امسال باوجود تحریم‌ها پیش از پایان مهر همه پول خرید تضمینی گندم را پرداختیم.


رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اضافه کرد: تلاش ما این است که برای ماه‌های باقی‌مانده سال دقت لازم درباره تحصیل منابع و تأمین اعتبار موردنیاز مصارف انجام شود؛ اگرچه باوجود نابسامانی بازار ارز تلاش زیادی است اما به دنبال آنیم که در بازار مالی به‌ویژه در منابع و مصارف، بودجه، سیاست‌های مالی کنترل و ثبات اقتصادی لازم را به وجود آوریم و همه پرداخت‌ها ازجمله حقوق کارکنان، یارانه و اعتبارات موردنیاز طرح‌های عمرانی تأمین شود.


وی ابراز امیدواری کرد: بخش دیگر اقتصاد که به موضوعات ارز و سیاست‌های پولی مربوط است به‌گونه‌ای تنظیم شود که ما بتوانیم باافتخار تا پایان سال اعلام کنیم باوجود تحریم‌ها ثبات اقتصادی حفظ‌شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته