دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1397 - 07:02
سرمربی تیم ملی بسکتبال:

غیبت تیم‌های باسابقه به‌ضرر تیم ملی است

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: با غیبت تیم های پرسابقه در رقابت‌های لیگ برتر، تیم ملی بسکتبال آسیب می‌بیند.
کد خبر : 323125

مهران شاهین‌طبع در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص غیبت چند تیم مطرح در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال گفت: برای من جای تعجب دارد که تیم‌های خوبی چون دانشگاه آزاد، مهرام و شهرداری تبریز نمی‌توانند این فصل در لیگ برتر حضور پیدا کنند. این تیم‌ها سابقه زیادی در رقابت‌های لیگ داشتند و عدم حضورشان به ضرر بسکتبال ملی است.


وی ادامه داد: باید دلایل و موانعی که باعث شد تا لیگ بدون تیم‌های باسابقه برگزار شود را مسئولان روشن کنند. بعضی تیم‌ها از نابسامانی مدیریتی و ساماندهی برخوردارند و فدراسیون نمی‌داند متولی آن تیم کیست، البته نمی‌توان به‌طورِ دقیق هیچ تیمی را قضاوت کرد ولی آنچه که وجود دارد عدم شرایط اقتصادی مناسب است که کیفیت تیم‌ها را زیر سؤال برده است.


سرمربی تیم ملی بسکتبال خاطرنشان کرد: فراز و نشیب در مسائل باشگاه‌داری موجب شده است تا یک‌سری از تیم‌های خوب در لیگ بسکتبال غیبت داشته باشند. به‌طورِحتم مسائل اقتصادی تأثیر منفی روی تیم‌های غایب گذاشته است و این موضوع فقط مختص بسکتبال نیست. در فوتبال و والیبال هم شاهد این مورد بوده‌ایم که تنها یک عده تیم‌های معدودی هستند که می‌توانند از تمامی ظرفیت خود استفاده کنند.


وی افزود: به نظر من نظام باشگاه‌داری در کشور ما دچار ایراد شده است. ما کشوری نیستیم که باشگاه‌ها بتوانند خارج از چتر حمایتی دولت موفق باشند. به نظر من باید باشگاه‌ها نباید از چتر حمایتی دولت خارج می‌شدند و بخش خصوصی مسئولیت بخش بازاریابی را برعهده می‌گرفت تا حیات باشگاه‌ها به خطر نیفتد. زیربنای موفقیت هر باشگاهی مسائل مدیریتی است و وقتی که وضعیت اقتصادی با مشکل مواجه شود به‌طورِحتم باشگاه‌ها نمی‌توانند روی پایشان بایستند.


شاهین‌طبع در خصوص بازی‌های تیم ملی بسکتبال در پنجره‌های پنجم و ششم انتخابی جام جهانی گفت: کار ما با ناقص شدن رقابت‌های لیگ تا حدود زیادی دشوار شده است. مردم به‌خوبی به مسائل اشراف دارند. لازمه موفقیت تیم ملی لیگ پویا است و اگر لیگ کاملی نداشته باشیم حمایت و پشتیبانی لازم از تیم ملی صورت نمی‌گیرد. با این حال باید تلاش کنیم تا مسائل فنی را به‌خوبی مدیریت کنیم و بار دیگر ایران را به رقابت‌های جام جهانی بسکتبال برسانیم.


انتهای پیام/4051/4048/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته