دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1397 - 16:13
مقدم‌فر:

فعالیت‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی باید رویکرد فرهنگی داشته باشد

مشاور فرهنگی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه فعالیت‌ها در دانشگاه آزاد‌اسلامی باید رویکرد فرهنگی داشته باشد.
کد خبر : 323108
636769446643935383_lg.jpg

به گزارش‌گروه‌ دانشگاه خبرگزاری‌آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حمیدرضا مقدم‌فر در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه تحول یک رکن علمی و پژوهشی است، گفت: اقدامات فرهنگی باید در رأس امور باشد و سایر فعالیت‌ها نیز پیوست فرهنگی داشته باشند.


وی با اشاره به اینکه تحول یک امر تدریجی است و مستلزم مرور زمان است، تصریح کرد: دانشگاه‌ آزاد‌ اسلامی پس از تغییر و تحول در ساختار، امروز پرچم‌دار اقدامات فرهنگی و انقلابی در سطح کشور شده، اما ضروری است این حرکت ادامه یافته و با سرعت بیشتری پیگیری شود. دانشگاه‌های دولتی همواره در حال تغییر بوده و با روی کار آمدن دولت‌های جدید دچار تحول در ساختار و پیشبرد اهداف می‌شوند، اما این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد و این دانشگاه می‌تواند با انتخاب و حرکت در مسیری درست، الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.


مشاور فرهنگی رئیس هیأت مؤسس‌ و‌ هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ضمن انتقاد از برخی فعالیت‌های غیرانقلابی در مدیریت گذشته این دانشگاه، تصریح کرد: نشانه‌هایی وجود دارد مبنی ‌بر اینکه کسانی در فتنه 88 اقدامات مشکوکی انجام داده‌اند و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پایگاه‌های فتنه‌گران در این زمینه بود.


رئیس دفتر نظارت بر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد‌اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه با حضور دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی رویکرد فرهنگی انقلابی در این دانشگاه طنین‌انداز شده و با جدیت در حال پیگیری است.


وی با بیان اینکه برخی از اقدامات فرهنگی و تحولات اساسی این دانشگاه بنا به جهت مطامع شخصی خود آزرده خاطر شده‌اند، ادامه داد: دکتر ولایتی در یک ‌سال گذشته با بسیاری از این موج‌ها مواجهه شده‌اند، اما همین نگاه طرفدار حفظ وضع موجود مانع از تحقق انتظارات و دغدغه‌های ایشان شده، لذا اقدامات باید بیش از پیش روند تسریعی به خود گیرد.


40 درصد فضای آموزشی کشور در اختیار دانشگاه آزاد‌اسلامی قرار دارد


صالح اسکندری رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه 40 درصد فضای آموزشی کشور در اختیار دانشگاه آزاد‌اسلامی قرار دارد، گفت: خوشبختانه در دوره مدیریت جدید، این سهم از فضای آموزشی که به حیاط خلوت برخی از جریانات سیاسی تبدیل شده بود خارج شده و محور فعالیت‌های دینی و انقلابی شده است. کار فرهنگی باید با انسجام و همفکری تک‌تک اعضای حاضر در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد.


وی در پایان تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مسائل فرهنگی گام‌های خوبی برداشته شده، اما به آن حد مطلوب و مورد انتظار نرسیده که امیدواریم با تلاش همکاران بتوانیم به سرمنزل مقصود دست یابیم که یکی از آن‌ها توجه به وضعیت پوشش و اجرای بخشنامه آراستگی و شئون رفتاری است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته