دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1394 - 15:04
در گفت‌وگو با آنا

مشاور رئیس مجلس: دولت برای بررسی توافق هسته‌ای لایحه به مجلس بدهد/ جو مجلس نسبت به برجام بسیار خوب است

مشاور رئیس مجلس گفت: با توجه به روند کاری و صحبت‌هایی که شده است، قطعا دولت باید در این زمینه لایحه به مجلس بدهد و خوشبختانه مجلس هم جوّ بسیار خوبی دارد و جای نگرانی نیست.
کد خبر : 32308

حسن زمانی، مشاور علی لاریجانی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی و اینکه «آیا در این مورد خاص دولت باید لایحه بدهد یا سند برجام به صورت مستقل در مجلس بررسی شود؟»، گفت: من فکر می‌کنم با توجه به روند کاری و صحبت‌هایی که شده است قطعا دولت باید در این زمینه لایحه به مجلس بدهد و خوشبختانه مجلس هم جو بسیار خوبی دارد و جای نگرانی نیست که بگوییم ممکن است مشکلاتی در بررسی آن به‌وجود بیاید.


وی ادامه داد: البته انتقادهای به توافق و برجام ممکن است وجود داشته باشد اما فکر می‌کنم با توجه به نظر اکثریت مجلس توافق به تصویب خواهد رسید و کار به شکل قانونی‌تر پیش خواهد رفت که موضوع مهمی است و ما در آینده می‌توانیم به عنوان یک روند قانونی از آن یاد کنیم که به تصویب مجلس رسیده و اجرایی شده است.


نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره تشکیل کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای نیز اظهار کرد: در مورد توافق هسته‌ای کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی می‌توانستند برجام را بررسی کنند و درباره آن نظر بدهند؛ اما در آیین‌نامه مجلس این موضوع پیش‌بینی شده است که اگر یک موضوع مهمی را مجلس بخواهد بررسی کند و از کمیسیون‌های دیگر هم مشاوره بگیرد، یک کمیسیون ویژ‌ه‌ در مجلس تشکیل شود که مدت زمان مأموریت این کمیسیون تا زمانی است که بررسی موضوع مربوطه به پایان برسد.


زمانی، در پاسخ به این سؤال که «آیا مجلس می‌تواند در بررسی برجام پیشنهاد تغییری بدهد یا تنها می‌تواند توافق را تأیید یا رد کند؟»،‌ اظهار کرد: مجلس معمولا در این زمینه‌ها تنها در رد یا تأیید ورود می‌کند و در محتوای آن ورود نمی‌کند. توافقنامه‌های مختلفی که به مجلس می‌آید نمونه کوچکی از توافق هسته‌ای است که بعد از آنکه در کمیسیون بررسی می‌شود مجلس در رد یا تأیید آن نظر می‌دهد.


وی درباره موضع فراکسیون‌ها در بررسی برجام و در پاسخ به این سؤال که «به نظر شما دو فراکسیون اصول‌گرایان و رهروان ولایت در معرفی اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام به اجماع می‌رسند؟»، گفت: به عقیده بنده لازم است روی این قضیه یک همدلی و وفاق ایجاد شود و فکر می‌کنم همین‌طور هم بشود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته