دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1397 - 14:51
نجفی:

دانشگاه آزاد می‌تواند در اقتصاد کشور نقش مؤثری ایفا کند

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد می‌تواند در اقتصاد کشور نقش مؤثری ایفا کند.
کد خبر : 323065
003.jpg

به‌گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نجفی در جلسه هم‌اندیشی با صندوق‌های پژوهش و فناوری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسزایی در بحث توسعه فضای کسب و کار دانش‌بنیان در کشور دارد.


وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی، گستردگی واحدهای آن در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: این موضوع فرصت بسیار بزرگی برای دانشگاه است و می‌تواند در زمینه توسعه امور دانش‌بنیان تأثیرگذار باشد.


مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه آماری از مراکز رشد، هسته‌های فن­‌آور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در حال حاضر 128 مرکز رشد، 136 هزار و 451 مترمربع فضای مراکز رشد در واحدهای دانشگاهی، 601 هسته فناور و 1244 محصول تولیدشده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که قطعاً ظرفیت دانشگاه بیش از این موارد است.


نجفی با تأکید بر اینکه با توجه به ظرفیت و پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این دانشگاه فراهم است، تصریح کرد: برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از نظر توانمندی و محصولات دانش‌بنیان بسیار شگفت‌انگیز هستند و می‌توانند به محلی برای سرمایه‌گذاری صندوق‌های پژوهش و فناوری تبدیل شوند.


وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال همکاری مستمر با صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، افزود: سعی ما بر این است که با صندوق‌های سرمایه‌گذاری نمایشگاهی دائمی برپا کنیم و به‌تناوب محصولات دانش‌بنیان خود را در معرض خرید، فروش و معاوضه قرار دهیم. در واقع ایجاد فضای کسب و کار و تبادل نظر از اهداف ماست. البته ظرفیت‌سازی و طراحی این نمایشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است.


در ادامه این جلسه، رئیس مرکز عمرانی، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به پتانسیل بالای این دانشگاه در فضای کسب و کار دانش‌بنیان گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فضای کسب و کار با عقبه دانشی و نیروی کار فراهم کرده‌اند که به فرصتی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.


اقبال شاکری با تأکید بر لزوم کار مشارکتی دانشگاه آزاد اسلامی با صندوق‌های پژوهش و فناوری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: حوزه‌های کشاورزی، صنعت گردشگری، سلامت و درمان و تبدیل به احسن کردن املاک و دارایی‌ها ازجمله حوزه‌های مهم در دانشگاه آزاد اسلامی است که می‌تواند موضوع همکاری دوطرفه در فعالیت‌های پژوهشی و دانش‌بنیان باشد.


وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با شبکه گسترده دانشی و دارایی‌های خود، می‌تواند در اقتصاد کشور نقش مؤثری ایفا کند.


مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه ایده در دانشگاه آزاد اسلامی به‌وفور یافت می‌شود، تأکید کرد: رسالت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، تبدیل ایده به محصول و ایجاد ثروت است. بنابراین این دو حوزه می توانند با یک همکاری مشترک، زمینه ایجاد فضای کسب و کار در کشور را فراهم کنند.


داود ثمری از آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با صندوق‌های سرمایه‌گذاری خبر داد.


در ادامه این نشست، مسئولان صندوق‌های پژوهش و فناوری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به بیان نظرات و پیشنهادهای خود درخصوص همکاری و ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته