دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آبان 1397 - 18:23
با حضور وزیر علوم؛

2 طرح دانش‌بنیان رونمایی شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دو طرح دانش‌بنیان دستگاه نازل سوخت‌پاش موتورهای توربینی و رادیو وی. اچ .اف/ ای. ام هوایی رونمایی کرد.
کد خبر : 323496
1541428229-photo-2018-11-05-16-57-47.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا‌ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی در بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، از طرح دانش فنی و ساخت دستگاه نازل سوخت‌پاش موتورهای توربینی که برای نخستین‌بار در ایران صورت می‌گیرد و همچنین رادیو وی. اچ .اف/ ای. ام هوایی رونمایی کرد.


کشورهای معدودی در جهان دانش فنی تولید نازل سوخت‌پاش موتورهای توربینی را دارند و سطح فناوری این محصول بسیار پیچیده است.


شرکت سرو هیدرولیک پویا مستقر در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران علاوه بر تولید این محصول فناوری تعمیرات اساسی سوخت‌پاش موتور توربینی را برای حوزه‌های مختلف اعم از هواپیما، توربین‌های نیروگاهی و توربو کمپروسورهای تجاری را نیز کسب کرده است.


دستیابی به دانش فنی ساخت نازل سوخت‌پاش موتور توربینی ۵ سال زمان برده است و ارزش تخمینی فناوری آن حدود ۵ میلیون دلار است.


همچنین رادیو « vhf/ am هوایی» ساخت شرکت دانش‌بنیان «بکر پارت خاورمیانه» از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران است که در مرحله تولید انبوه قرار دارد.


کیفیت محصول رادیو « vhf/ am» هوایی مطابق با استانداردهای بین‌المللی است و قیمت آن نیز در مقایسه با نمونه خارجی ۴۰ درصد پایین‌تر است.


رادیو « vhf/ am» هوایی از پرکاربردترین قطعات صنعت هوایی است و با توجه به ساخت تستر دستگاه، امکان تعمیرات اساسی آن نیز در داخل ایران وجود دارد.


تست‌های آزمایشگاهی و پروازی این محصول دانش‌بنیان با موفقیت طی شده و شرکت تولیدکننده در حال انعقاد قرارداد با صنایع متقاضی است.


انتهای پیام/4007/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر علوم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته