دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1397 - 10:19
دادگاه لاهه:

شورای امنیت حکم بازداشت سیف‌الاسلام قذافی را صادر کند

دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست برای دستگیری سیف‌الاسلام پسر دیکتاتور مخلوع لیبی اقدام کند.
کد خبر : 322590

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از الیوم‌السابع، «فاتو بنسودا» از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا «سیف‌الاسلام قذافی»‌ را بازداشت کند و به این دادگاه تحویل دهد.


دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری در جلسه شورای امنیت گفت: «دادگاه بین‌المللی کیفری با یک چالش مواجه است و آن دستگیری و تحویل افراد مظنون به این دادگاه است و تا زمانی‌که افراد مظنون دستگیر و برای محاکمه در دادگاه حاضر نشوند، نمی‌توان عدالت را در حق قربانیان اجرا کرد و متهمان را به دست عدالت سپرد.»


وی تصریح کرد: «سیف‌الاسلام از دو سال پیش تاکنون آزاد است و به‌نظر نمی‌آید که بخواهد خود را به دادگاه کیفری یا مراکز ذی‌ربط در لیبی معرفی کند و ازاین‌رو، وی باید دستگیر و تحویل دادگاه بین‌المللی کیفری شود.»


پنجم ژوئن 2017 (15 خرداد 1396) سیف‌الاسلام قذافی موضوع تجدیدنظر در صلاحیت دادگاه بین‌المللی کیفری را برای بررسی اتهاماتش مطرح کرد و مدعی شد که این اتهامات به‌دنبال تدابیر داخلی اتخاذشده ازسوی دولت لیبی علیه خودش بوده است، بنابراین نباید وی در آن دادگاه محاکمه شود.


«بنسودا» گفت: «تجدیدنظر درباره بررسی این پرونده موضوعی قضایی است و دادگاه بین‌المللی کیفری به‌زودی نظر خود را درباره آن اعلام خواهد کرد.»


سیف‌الاسلام در سال 2011 دستگیر و در دادگاهی در طرابلس به اعدام محکوم شد. وی از همان سال به‌اتهام جنایت علیه بشریت تحت پیگرد دیوان کیفری بین‌المللی بوده است.


انتهای پیام/4033


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته