دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1396 - 11:41

دادگاه کیفری بین‌المللی خواهان بازداشت پسر قذافی شد

دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی از مسئولان دولت موقت لیبی خواست تا فرزند رهبر سابق لیبی را بازداشت کنند و به این دادگاه تحویل دهند.
کد خبر : 187577

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، فاتو بنسودا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «سیف‌الاسلام قذافی باید به‌ اتهام ارتکاب جنایت جنگی به‌دلیل قلع و قمع مخالفان حکومت پدرش، معمر قذافی بازداشت و تحویل دادگاه کیفری بین‌المللی شود.»


این در حالی است که وکیل سیف‌الاسلام روز یکشنبه خبر آزادی او را از زندان شهر زنتان واقع در شرق لیبی طبق قانون بخشودگی اعلام شده از سوی پارلمان، اعلام کرده بود. سیف‌الاسلام از سال 2011 در زندان بازداشت بود.


بنسودا از لیبی و دیگر کشورها خواست تا سیف‌الاسلام قذافی را بازداشت کنند و به دادگاه کیفری بین‌المللی تحویل دهند.


از سوی دیگر سیف‌الاسلام قذافی پس از اعلام آزادی‌اش در روز جمعه از سوی گردان ابوبکر صدیق، وابسته به فرماندهی کل ارتش ملی لیبی تاکنون در هیچ مکانی رویت نشده است.


در بیانیه این گردان آمده است: «سیف‌الاسلام شهر زنتان در غرب شهر طرابلس را به محل نامعلومی در داخل لیبی ترک کرد. آزاد کردن فرزند معمر قذافی در پاسخ به درخواست وزارت دادگستری دولت موقت لیبی وابسته به پارلمان لیبی و طبق قانون عفو انجام شد که بر لزوم آزادی همه کسانی تاکید می‌کند که دست داشتن آن‌ها در جرایم علیه مردم لیبی ثابت نشده است.»


دادگاه طرابلس سیف‌الاسلام را در 28 سپتامبر 2015 (6 مهر 1394) به اعدام محکوم کرده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته