دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سنایی‌راد:

برای پیشرفت نیازمند سندی متناسب با الگوهای بومی هستیم

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: برای پیشرفت و توسعه نیازمند یک الگوی بومی و متناسب با اقتضائات داخلی هستیم.
کد خبر : 322582
636655228629834405_md.jpg

سردار رسول سنایی‌راد در گفتگو با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا در تحلیل بند ۵۳ فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با ارتقای الگوی پایه اسلامی - ایرانی پیشرفت و تقویت بنیه دفاعی در دفع تهدیدها گفت: این سند گویای این است ایران ظرفیت طی کردن مسیر پیشرفت و توسعه را دارد.


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه هرگز نمی‌توانیم با کُپی‌برداری و دنباله‌روی از سایر کشورها پیشرفت کنیم تصریح کرد: برای پیشرفت و توسعه نیازمند یک الگوی بومی و متناسب با اقتضائات داخلی هستیم، لذا این سند به‌دنبال یک مدل به‌طور کامل بومی و متناسب با ویژگی‌های جغرافیایی و هویتی ماست.


وی افزود: بخشی از این سند به ترسیم چشم‌انداز توان بازدارندگی و قدرت دفاعی کشور در پنج دهه آینده پرداخته است. خوشبختانه در این عرصه تجربه‌های خوبی را در اختیار داریم؛ به‌گونه‌ای که بعد از صفویه این اولین بار است که طرح عملیات بومی و تسلیحات جنگی بودمی داریم که باید اراده دفاع و استفاده از آن‌ها را به این دو ویژگی افزود.


سنایی‌راد در پایان با بیان اینکه توان نخبگی و بازدارندگی جمهوری اسلامی به حدی است که می‌تواند بندهای این سند را محقق کند تصریح کرد: برای رسیدن به جایگاه مطلوب باید ابتدا باور به توانایی‌ها و سپس برای رسیدن به جایگاه مطلوب همت بالایی داشته باشیم که به‌عنوان مثال یکی از زمینه‌هایی که دولت و مسئولان باید برای رفع مشکلات همت داشته باشند، مسئله اقتصاد است تا با حل مشکلات اقتصادی به دشمن اجازه ندهیم با ابزار تحریم ما را تحت فشار قرار دهد و در این راستا بهترین اقدام، بومی‌سازی اقتصاد است.


به گزارش آنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در فراخوانی مشتمل بر ۵۶ بند از تمامی فرهیختگان، کارشناسان و مدیران درخواست کردند که برای ارتقای الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت راهکار ارائه دهند که بند ۵۳ این فراخوان در رابطه با پیشگیری از شکل‌گیری تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران، گسترش بسیج مردمی و تقویت بنیه دفاعی بازدارنده بوده است.


انتهای پیام/4079


 


انتهای پیام/

برچسب ها: ana Ananews آنا سیاسی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته