دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1397 - 14:03
الله‌کرم:

فراخوان رهبر انقلاب زمینه‌ساز تبدیل کشور به قدرت فرامنطقه‌ای است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: فراخوان رهبر معظم انقلاب باعث می‌شود تا در پنج دهه آینده از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شویم.
کد خبر : 320560
AndroidOnlineNewsImage.aspx.jpg

حسین الله‌کرم در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا در رابطه با فراخوان ارتقای الگوی پایه اسلامی - ایرانی پیشرفت و ضرورت شناسایی تهدیدها و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی گفت: قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای همواره در تلاش برای افزایش نفوذ خود هستند و از این‌رو شاهد تعارض منافع در این منطقه هستیم و باید مدنظر داشت که ایران به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای هرگز به دنبال توسعه نفوذ خود با هدف استیلا بر منطقه نبوده است.


این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه همه کشورها ایران را به‌ عنوان یک قدرت منطقه‌ای پذیرفته‌اند افزود: این فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی باعث می‌شود تا در پنج دهه آینده از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت فرامنطقه‌ای تبدیل شویم و خروج قدرت‌های استیلاگر را شاهد خواهیم بود.


الله‌کرم در ادامه یکی از شرط‌های تحقق این فراخوان را توجه به منحنی امنیت داخلی دانست و گفت: باید در کنار افزایش توان قدرت منطقه‌ای به رفاه مردم توجه ویژه شود که نیز در این سند 50 ساله به افزایش رفاه مردم توجه بیشتری شده است.


کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تلاش می‌کنند با جنگ روانی و اقتصادی جمهوری اسلامی را منزوی کنند افزود: بنابراین بهتر است برای توسعه اقتصادی کشور ابتدا اقتصاد بانک‌محور به اقتصاد تولیدمحور تبدیل شود.


استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد تهران مرکزی با اشاره به این موضوع که این سند در آینده نزدیک فراگیر خواهد شد گفت: در آینده نزدیک تمامی اقشار دانشگاهی در این حوزه فعال‌تر خواهند شد و دانشمندانی از جنس شهید احمدی روشن و شهید شهریاری به تجزیه‌وتحلیل این فراخوان خواهند پرداخت.


به گزارش آنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در فراخوانی مشتمل بر ۵۶ بند از تمامی فرهیختگان، کارشناسان و مدیران درخواست کردند که برای ارتقای الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت راهکار ارائه دهند که بند ۵۳ این فراخوان در رابطه با پیشگیری از شکل‌گیری تهدید علیه جمهوری اسلامی ایران، گسترش بسیج مردمی و تقویت بنیه دفاعی بازدارنده بوده است.


انتهای پیام/4079


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته