دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1397 - 08:44
قره‌خانی:

تحریم آمریکا علیه ایران داستان تازه‌ و نگران کننده‌ای نیست

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: آمریکا همواره دنبال مهار کردن قدرت ایران بوده و تحریم از جمله ابزار آنان است که در طول 40 سال انقلاب به کار گرفته‌ گرفته‌اند.
کد خبر : 322346

اسدالله قره‌خانی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تبلیغات مقام‌های آمریکایی علیه ایران مبنی بر تحریم نفتی که قرار است از 13 آبان اجرایی شود اظهار کرد: آمریکا همواره به دنبال مهار کردن قدرت جمهوری اسلامی ایران بوده و تحریم هم از جمله این ابزار است که در طول 40 سال انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها از آن بهره‌ برده‌اند و موضوع تازه‌ و نگران کننده‌ای نیست.


وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها مدتی است در بوق و کرنا کرده‌اند که در چهارم نوامبر (13 آبان) مانع فروش نفت ایران خواهیم شد، افزود: طبق سیاست‌های رسمی اروپا که قرار است نتیجه آن این روزها اعلام شود، آنان سازوکاری برای خرید نفت از ایران و مبادلات پولی و مالی تعریف کرده‌اند تا مبادلات ایران و اروپا به نحوی خارج از ساختار تحریم در جریان باشد. جدا از آنچه اروپایی‌ها قول داده‌اند، مسیرهای دیگری هم وجود دارد و ما همه راه‌ها را به اروپا منتهی نکرده‌ایم و اقدامات خاصی بر اساس تجربه گذشته داریم و بدون شک خواهیم توانست نفت کشور را بفروشیم و پول آن را وارد کشور کنیم.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سخن از تحریم‌ نفتی آمریکا کلام امروز نیست، تصریح کرد: دولتمردان آمریکا در طول 40 سال انقلاب اسلامی هر جا لازم دیدند ایران را تحت فشار گذاشته‌ و آنچه در توانشان بوده انجام داده‌اند و تاکنون هم نگذاشته بودند مبادلات بانکی ایران برقرار باشد که بخواهند آن را در روز چهارم نوامبر قطع کنند.


نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا از قبل هم به برخی کشورها ابلاغ کرده بود که نفت ایران را نخرند و این موضوع جدیدی نیست، بیان کرد: اکنون جنگ اقتصادی است و دشمن تمام تلاش خود را می‌کند؛ ما هم باید در همه ارکان کشور با هماهنگی به موضوع وارد شویم و با سیاست‌های ضد ایرانی آمریکایی‌ها مقابله کنیم.


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ارتباطات ایران و اروپا به‌گونه‌ای است که نمی‌توانیم کمک‌های آنان را بی‌اهمیت جلوه دهیم گفت: اثربخشی اقدامات اروپا و اظهار تمایل آنان برای ارائه راهکار جدید نیازمند زمان است که باید ببینیم چقدر می‌تواند در قبال سیاست تحریم مقاومت کنند. به‌هر‌جهت اروپا مشتری تمام نفت ایران نیست و فقط بخشی از مراودات ما با اروپاست و بخش اعظم مراودات نفتی ایران جای دیگری رقم می‌خورد، هر چند ایران تمایل دارد با اروپا هم ادامه همکاری دهد.


نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس گفت: اروپا اگر در ادامه مراودات با ایران موفق باشد، ما می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم چرا که کشورهای دیگر هم به تبعیت اروپا جرأت حضور در مبادلات با ایران را پیدا خواهند کرد و در این صورت تابوی تحریم‌های آمریکایی به نفع همه ملت‌ها شکسته خواهد شد.


انتهای پیام/4071/4034/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته