دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1397 - 13:44
نعمتی تأکید کرد:

لزوم ارائه آموزش کارآفرینی برای ورود دانشجویان به بازار کار

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دامغان گفت: استاد باید کارآفرینی را به دانشجو آموزش بدهد تا دانش‌آموخته با ورود به بازار کار قدرت تأمین معاش و آغاز زندگی داشته باشد.
کد خبر : 322330
photo_2018-03-01_14-56-51.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دامغان، نعمت‌الله نعمتی پیش از ظهر امروز در جلسه هیأت رئیسه واحد دامغان با تأکید به تکریم ارباب‌رجوع، اظهار کرد: رسالت اصلی همکاران دانشگاهی در جذب دانشجو و توسعه خدما با تکیه به ارتقای کیفیت است و ضرورت دارد با آسیب‌شناسی دقیق در بدنه گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها، دلیل کاهش جمعیت دانشجویی مطالعه و سامان‌دهی شود.


سرپرست واحد دامغان خاطرنشان کرد: تکریم ارباب‌رجوع به افزایش میزان علاقه‌مندی دانشجو به محیط علمی کمک می‌کند و همگان ملزم به رعایت حقوق دانشجو هستند و باید امور دانشجو مطابق مقررات سازمانی در حیطه اختیارات همکارن حل شود و ارجاع بی‌مورد دانشجو به سایر حوزه‌ها نشان از ضعف کارگزار دارد.


نعمتی کارآفرینی را پدیده کاربردی و سامان‌یافته نسل جدید دانشگاه‌ها معرفی کرد و یادآور شد: امروز وظایف ساختاری استادان از آموزش صرف، تغییر کرده و استاد باید در بستر جدید، کارآفرینی را به دانشجو آموزش بدهد تا دانش‌آموخته دانشگاه بتواند به محض ورود به بازار کار، قدرت تأمین معاش و آغاز زندگی داشته باشد.


رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد استان سمنان اظهار کرد: زمینه‌های رشد کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور استادان مجرب و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز، آماده است و با تعامل ساختاری بین استاد و دانشجو و تعیین عنوان‌های کاربردی پایان‌نامه‌ها می‌توان به آینده‌ تحقیقاتی مناسب و درخور دانشگاه دست یافت و به‌دنبال آن به تولید پایدار نیازمندی‌های ملی نیز امیدوار بود.


وی افزود: با تشکیل شورای استادان، باید در اندیشه ارتقای کیفیت آموزشی بود و البته سخت‌گیری به مفهوم کیفیت نیست و استاد هم مانند بسیاری از کشورها باید در جذب دانشجو تلاش کند و با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه طرح درس، علوم روزآمد را تدریس و با مشاوره حرفه‌ای، مسیر رشد و کمال دانشجو را تعریف کند.


نعمتی به رویداد ملی و باشکوه 13 آیان اشاره کرد و با تأکید به حضور در مراسم راهپیمایی 13 آیان، خاطرنشان کرد: استکبارستیزی از ویژگی‌های انحصاری انقلاب اسلامی است که بنا به تأکیدات امام راحل و منویات مقام معظم رهبری، همراه با مردم خوب ایران اسلامی در راهپیمایی این روز حاضر خواهیم شد.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته