دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1397 - 23:49
عطرچیان خبر داد:

افزایش کرایه کشتیرانی جمهوری‌ اسلامی/ چالش جدی مبادلات پولی

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران گفت: در حال حاضر تنها کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای برخی از مسیرهای دریایی خدمات می‌دهد.
کد خبر : 322259
کشتیرانی ایران.jpg

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از اتاق بازرگانی تهران، محمد عطرچیان دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی ایران با بیان اینکه طی چند ماه اخیر، بسیاری از شرکت‌های این حوزه به دلیل کاهش صادرات و واردات کشور و نیز مشکلات ناشی از نوسانات و تخصیص‌های محدود ارز، به تعطیلی کشیده شده ‌است، گفت: در شرایط کنونی، شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی از انجام نقل و انتقالات پولی عاجز هستند و برای جابه‌جایی پول این بخش صرافی یا موسسه مالی معتبری، وجود ندارد.


عطرچیان افزود: شرایط به‌گونه‌ای شده است که حتی ارز موردنیاز برای خروج از کشور به رانندگان شرکت‌های حمل‌و‌نقل بین‌المللی تعلق نمی‌گیرد و رانندگان مجبور هستند ارز را از کف خیابان و خارج از نظام بانکی و صرافی کشور، تأمین کنند.


دبیر کمیته حمل‌ونقل اتاق تهران در خصوص وضعیت خطوط کشتیرانی نیز گفت: بسیاری از لاین‌های کشتیرانی فعالیت خود در ایران را تعطیل و از کشور خارج‌ شده‌اند و در حال حاضر تنها کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای برخی از مسیرهای دریایی خدمات می‌دهد و این در حالی است که این خط کشتیرانی نیز کرایه‌های حمل‌ونقل را افزایش داده است.


انتهای پیام/4094/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته