دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1397 - 15:13
برای زندگی موفق؛

سؤالات مهمی که باید از شریک زندگیتان بپرسید

زمانی که صحبت از سؤال کردن از شریک زندگیمان می‌شود، حجم وسیعی از سؤالات به ذهنمان خطور می‌کند، اما آیا باید تمام آن‌ها را به زبان آوریم؟
کد خبر : 322088

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، رابطه عاطفی پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. زمانی که صحبت از سؤال کردن از شریک زندگیمان می‌شود، حجم وسیعی از سؤالات به ذهنمان خطور می‌کند اما آیا باید تمام آن‌ها را به زبان آوریم؟ خیر! برخی سؤال‌ها هستند که بیانشان نه تنها ذهن طرف مقابل را درگیر می‌کند، بلکه بر رابطه عاطفی نیز تأثیر منفی می‌گذارد. از طرف دیگر، پرسیدن برخی سؤالات باعث می‌شود که شما طرف مقابلتان را بهتر بشناسید که به تبع به بهبود رابطه‌تان نیز کمک خواهد کرد.


سؤالاتی که باید از شریک زندگیتان بپرسید


چه چیزی دوست داری؟


شاید این سؤال از نظر شما خیلی کلیشه‌ای و ساده باشد اما گاهی ما یادمان می‌رود که در مورد علاقمندی‌های فردی که زمان زیادی را با او می‌گذرانیم از او سؤال کنیم. از آنجا که شخصیت آدم‌ها مدام در حال عوض شدن است، ما نیز احتیاج داریم که هر روز بیشتر بدانیم. بنابراین پرسیدن این که طرف مقابلتان چه کاری دوست دارد انجام دهد، چه غذایی دوست دارد بخورد یا چه فیلمی را ترجیح می‌دهد... نه تنها شناخت شما را نسبت به او بالا خواهد برد بلکه به او نیز ثابت می‌کند که برایش اهمیت زیادی قائل اید.


چه چیزهایی تو را عصبانی می‌کند؟


لازم نیست که شما روزها و ماه‌ها منتظر بمانید تا متوجه شوید که طرف مقابل‌تان از چه چیزهایی بدش می‌آید، بهتر است که این سؤال را هر چه زودتر از او بپرسید. در مورد خط قرمزهایش بدانید، این که چه چیزی باعث می‌شود که او از رابطه با شما دست بکشد؟ با دانستن این واقعیت‌ها هر دوی شما می‌توانید راحت‌تر رابطه عاطفی‌تان را کنترل کنید.


آیا چیزی هست که بخواهی در مورد من بدانی؟


این سؤال کمی ترسناک به نظر می‌رسد زیرا شما نمی‌توانید سوالی که در ذهن طرف مقابلتان ایجاد می‌شود را پیش‌بینی کنید. اما پرسیدن این سؤال اهمیت زیادی دارد، از این رو که شما این اطمینان را به او می‌دهید که با او صادق هستید و نمی‌خواهید جای هیچ ابهامی در رابطه باقی بگذارید.


زبان عشق تو چیست؟


هر کسی به شیوه‌ای خاص عشق و احساس‌اش را نشان می‌دهد. یکی با جملات رمانتیک، دیگری با خرید هدیه و بعضی‌ها با سورپرایز کردن... با شناخت زبان عاشقانه طرف مقابلتان، نه تنها شما احساس او را بهتر دریافت می‌کنید، بلکه می‌دانید چگونه علاقه‌تان را نشان دهید تا او نیز به بهترین شکل ممکن احساس شما را دریافت کند.


آیا از این رابطه راضی هستی؟


این نیز یکی دیگر از سؤالاتی ست که اکثر زوج‌ها نادیده‌اش می‌گیرند، شاید به این دلیل که از پاسخی که می‌خواهند دریافت کنند، می‌ترسند. اما نباید بگذارید که این ترس مانع شما شود زیرا نتایج مثبتی که این سؤال دارد به مراتب بیشتر از جنبه‌های منفی آن خواهد بود.


اگر شریک زندگیتان در پاسخ گفت که از رابطه با شما رضایت دارد که هیچ، اما اگر پاسخ او منفی بود، باید به دنبال دلیلش باشید. آیا به حمایت یا عشق بیشتری از جانب شما احتیاج دارد؟ آیا کمبودی را در رابطه با شما احساس می‌کند؟ هر چه زودتر این سؤال را مطرح کنید، رابطه تان را زودتر نجات خواهید داد.


در مواقع عصبانیت چه کاری انجام دهم؟


هر کسی به نوعی عصبانیت خودش را نشان می‌دهد. بعضی‌ها دوست دارند که در آن زمان تنها باشند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند که با شریک زندگیتان صحبت کنند و... این که طرف مقابل شما در این مواقع چه عکس‌العملی از خودش نشان می‌دهد و چه انتظاری از شما دارد، سؤالی ست که باید جواب آن را به خوبی بدانید.


بزرگ‌ترین ترس زندگی‌ات چیست؟


مرگ، از دست دادن کار، شکست عشقی.. همه ما در زندگی ترس‌های بزرگی داریم. این که شما بدانید بزرگ‌ترین ترس شریک زندگیتان چیست باعث می‌شود که بهتر با او همدردی کنید. علاوه بر آن، همین که او بداند شما از ترس‌های او باخبرید و در سخت‌ترین شرایط در کنارش خواهید بود، خودش یک دلگرمی بزرگ برای او محسوب می‌شود و به تبع بر اعتمادش به شما افزوده خواهد شد.


منبع: برترین‌ها


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته