دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1397 - 10:39
مربی تیم ملی وزنه‌برداری:

تنها نام وزنه‌برداران ایران برای رقابت‌های جهانی حذف نشده است

مربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: متأسفانه نام 3 وزنه‌بردار ما در لیست نهایی رقابت‌های جهانی قرار نگرفت که البته گویا 78 وزنه‌بردار دیگر هم چنین شرایطی دارند.
کد خبر : 322027
636395946537890747_lg.jpg

علی جباری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره لیست ناقص تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در رقابت‌های جهانی ترکمنستان گفت: ما از همان ابتدا اسامی وزنه‌برداران را برای فدراسیون جهانی ارسال کردیم اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که نام سه وزنه‌بردار ما را حذف کردند. برای حضور در این رقابت‌ها ما می‌توانستیم نام 12 وزنه‌بردار را به فدراسیون جهانی ارسال کنیم و فدراسیون هم به وظیفه خودش عمل کرد اما همانطور که گفتم در لیست نهایی نام هشت وزنه‌بردار پذیرفته شد.


وی ادامه داد: وقتی که لیست اولیه از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد، نامه‌نگاری و رایزنی‌های خودمان را انجام دادیم و حتی مرادی رئیس فدراسیون زودتر به ترکمنستان رفت تا این مشکل را برطرف کند اما متأسفانه این موضوع حل نشد.


مربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به اینکه مگر فدراسیون جهانی می‌تواند اسامی وزنه‌برداران را حذف کند گفت: چنین چیزی امکان ندارد. البته شنیدم این اتفاق فقط برای کشور ما رخ نداده است و طبق گفته دبیر فدراسیون نام 78 وزنه‌بردار دیگر  از کشورهای مختلف هم برای حضور در رقابت‌های جهانی حذف شده‌اند.


مربی وزنه‌برداری عنوان کرد: شاید یکی از دلایل فدراسیون جهانی برای حذف این وزنه‌برداران این است که نام آنها برای آزمایش دوپینگ در بازه زمانی ارسال نشده است که این موضوع هم احتمال است و نمی‌توانم به صورت قطعی آن را بیان کنم. فدراسیون جهانی یک بازه زمانی حداقل دو ماهه و حداکثر سه ماهه برای فدراسیون‌ها در نظر می‌گیرد که اسامی وزنه‌برداران را برای آزمایش دوپینگ ارسال کنند، شاید نام این سه وزنه‌بردار در این بازه زمانی ارسال نشده است که البته بعید می‌دانم. به هر روی ما از این قضیه خیلی ناراحت هستیم. اگر تیم 10 نفره به این رقابت‌ها اعزام می‌شد شانس بیشتری برای روی سکو رفتن داشتیم. وزنه‌بردارانی مثل سلیمانی و زارعی شرایط خیلی خوبی داشتند و می‌توانستند امتیازات خوبی را برای تیم به دست بیاورند اما متأسفانه این شانس از آنها گرفته شد.


جباری در مورد زمان اعزام تیم به رقابت‌های جهانی اظهار کرد: ما صبح روز جمعه از تهران عازم مشهد می‌شویم و از آنجا هم راهی ترکمنستان می‌شویم.


انتهای پیام4071/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته