دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1397 - 07:02
مربی تیم ملی وزنه‌برداری:

توقع کسب مدال از وزنه‌برداران جوان را نداشته باشیم

مربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری از جوانان و باتجربه‌هاست، بنابراین نباید توقع کسب مدال از وزنه‌برداران جوان را داشته باشیم.
کد خبر : 321383

علی جباری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره آخرین شرایط وزنه‌برداران در آستانه رقابت‌های جهانی در ترکمنستان گفت: خوشبختانه شرایط همه وزنه‌برداران خوب است و ما در این مدت تمرینات خوبی داشتیم. باتوجه به اینکه ترکیب تیم از وزنه‌برداران جوان و باتجربه تشکیل شده است نباید توقع آنچنانی از وزنه‌برداران جوان داشته باشیم. 


وی گفت: سهراب مرادی، علی هاشمی و رضا بیرانوند از وزنه‌برداران شانس مسلم کسب مدال هستند. هاشمی سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان به مدال رسید و در بازی‌های آسیایی هم عملکرد قابلِ‌قبولی داشت. البته او اندکی اضافه وزن دارد که باید قبل از اعزام وزن کم کند. او سال گذشته در دسته 105 کیلوگرم وزنه زد و امسال آن را تغییر داده و به دسته 102 کیلوگرم آمده است. ما امیدواریم در این رقابت‌ها بتواند خوب وزنه بزند و البته که رقیب سختی هم دارد. این وزن المپیکی نیست و شانس علی هاشمی برای کسب مدال بالاست. او وزنه‌بردار جنگ‌جویی است و خیلی زود میدان را خالی نمی‌کند، به همین خاطر یکی از شانس‌های کسب مدال محسوب می‌شود.


مربی تیم ملی وزنه‌برداری در رابطه با وضعیت براری و سلیمانی اظهار کرد: براری در وزن المپیکی باید روی تخته برود. طبیعی است که در این وزن حریفان سرسختی دارد.‌ چین یکی از کشورهایی است که در وزن المپیکی وزنه‌بردار اعزام می‌کند. امیدواریم که این دو نفر از پس حریفان خود بربیایند و به مدال برسند. البته وضعیت علیرضا سلیمانی هنوز مشخص نیست و باتوجه به اینکه در لیست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نبوده‌اند باید ببینم رایزنی‌های رئیس فدراسیون که هم‌اکنون در ترکمنستان است به کجا می‌رسد و  برخی نفرات به لیست اضافه ‌می‌شوند یا خیر.


جباری به وضعیت وزنه‌برداران جوان اشاره کرد و گفت: ما نباید از وزنه‌برداران جوان توقع کسب مدال داشته باشیم. این وزنه‌برداران همگی جوان هستند و نخستین حضور خود را در رقابت‌های جهانی در رده بزرگسالان تجربه می‌کنند و به نظرم همین‌که بتوانند رکوردهای تمرینی خود را در روز مسابقه به نمایش بگذارند بهترین نمایش خواهد بود. عارف خاکی، علی داودی و حسین سلطانی همگی جوان هستند اما از وزنه‌برداران شش‌دانگ محسوب می‌شوند و در آینده روی آنها می‌توانیم حساب ویژه‌ای باز کنیم. 


مربی تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص حریفان‌شان در این رقابت‌ها گفت: امسال شرایط با سال گذشته خیلی متفاوت است. سال گذشته به دلیل موضوع دوپینگ، 9 کشور از حضور در این مسابقه محروم شدند اما امسال این محرومیت برداشته شد و کشورهای غایب حضور دارند. حریفان اصلی ما هم کشورهای چین، کره‌جنوبی، قزاقستان، روسیه و گرجستان است و نباید از آنها غافل شویم. به‌هرحال تکرار عنوان قهرمانی باوجود تغییراتی که در ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری به وجود آمده است کار سختی است و امیدوارم وزنه‌برداران ما بهترین نمایش را در روز مسابقه خود داشته باشند. 


جباری در ادامه به وضعیت همایون تیموری و مصدومیتش اشاره کرد و افزود: متأسفانه تیموری از ناحیه زانو دچار آسیب‌دیدگی شده است، وزنه‌برداری که دچار آسیب‌دیدگی شود نمی‌تواند در تمرینات خود خیلی خوب رکورد بزند و به خودش فشار بیاورد. امیدوارم در این چند روز باقی‌مانده بتواند به آمادگی کامل برسد و رکوردهای خوبی ثبت کند. 


وی در پایان در مورد نبود نام سه وزنه‌بردار در لیست نهایی از سوی فدراسیون جهانی خاطرنشان کرد: لیست نهایی از سوی فدراسیون وزنه‌برداری ایران به فدراسیون جهانی ارسال شده است اما نمی‌دانم چرا نام سه وزنه‌بردار ما در لیست قرار نگرفته است. در حال حاضر فدراسیون وزنه‌برداری در حال رایزنی برای اضافه کردن نام سه وزنه‌بردار است و امیدوارم که تا قبل از جلسه نهایی ما که روز سه‌شنبه برگزار می‌شود تکلیف این سه نفر هم مشخص شود. در حال حاضر وضعیت علیرضا سلیمانی، همایون تیموری و محمد زارعی مشخص نیست.


انتهای پیام/4051/4057/
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته