دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1397 - 09:45

لیست ناقص ایران برای رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری اعلام شد

لیست نهایی وزنه‌برداران برای حضور در رقابت‌های جهانی با ترکیب ناقص اعلام شد و سهراب مرادی و علی هاشمی وزنه‌برداران صدرنشین در گروه خود هستند.
کد خبر : 322020

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری به میزبانی عشق‌آباد ترکمنستان از هفته آینده آغاز می‌شود و لیست نهایی وزنه‌برداران ایران برای حضور در این رقابت‌ها از سوی فدراسیون جهانی اعلام شده است. 


اما نکته قابل توجه این لیست، ترکیب ناقص ایران در این رقابت‌ها است. تیم ملی وزنه‌برداری با هشت وزنه‌بردار در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کند در حالی که دیگر تیم‌‌ها مانند چین، روسیه، قزاقستان، بلاروس، کُره، ژاپن و آمریکا با ترکیب کامل و 10 نفره در این مسابقه شرکت می‌کنند.


چندی پیش لیست‌ وزنه‌برداران نام هشت وزنه‌بردار ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد. پس از اعلام این لیست، فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرد نام 10 وزنه‌بردار را به فدراسیون جهانی اعلام کرده‌ است، اما از طرف آنها نام وزنه‌برداران حذف شده است. در واقع فدراسیون ‌وزنه‌برداری حذف اسامی برخی وزنه‌برداران را به گردن فدراسیون جهانی انداخت اما حالا با اعلام لیست نهایی مشخص شد لیست تیم ملی وزنه‌برداری از همان ابتدا هشت نفره بوده و فدراسیون وزنه‌برداری خط قرمز روی اسامی همایون تیموری، محمد زارعی و علیرضا سلیمانی کشیده است.


به هرحال برنامه وزنه‌برداران در رقابت‌های جهانی از سوی روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری اعلام شد که به شرح زیر است:


گروه A دسته 73 کیلوگرم:


حسین سلطانی نماینده ایران در وزن 73 کیلوگرم است. رکورد ورودی سلطانی 336 کیلوگرم است و این وزنه‌بردار روز سیزدهم آبان ساعت 18 و 30 دقیقه روی تخته می‌رود. در این دسته 11 وزنه‌بردار  روی تخته می‌روند.


 گروه B دسته 89 کیلوگرم:


در این دسته 10 وزنه‌بردار حضور دارند، عارف خاکی نماینده ایران در این وزن‌ است. رکورد ورودی خاکی 357 کیلوگرم است و مسابقه او  پانزدهم آبان ساعت 18 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.


 گروه A دسته 96 کیلوگرم:


در این‌گروه 12 وزنه‌بردار حضور دارد و سهراب مرادی نماینده ایران با رکورد 410 کیلوگرم صدرنشین این گروه است. علاوه بر مرادی، امیر حقوقی هم دیگر نماینده ایران در این دسته است. رکورد حقوقی 382 کیلوگرم است. رقابت‌ نمایندگان ایران در این دسته شانزدهم آبان ساعت 16 برگزار می‌شود.


 گروه A دسته 102 کیلوگرم:


در این دسته 11 وزنه‌بردار حضور دارد. علی هاشمی و رضا بیرالوند نمایندگان ایران در این وزن هستند. هاشمی با رکورد 400 کیلوگرم صدرنشین این گروه است. رضا بیرالوند هم با رکورد 392 کیلوگرم در جایگاه دوم قرار دارد. رقابت‌های نمایندگان ایران در این دسته هفدهم آبان، ساعت 18 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.


گروه A دسته 109 کیلوگرم:


در این دسته محمدرضا براری نماینده ایران باید با 11 وزنه‌بردار دیگر رقابت‌ کند. رکورد ورودی براری 410 کیلوگرم است. این نماینده ایران باید هجدهم آبان، ساعت 16 روی تخته برود.


گروه A دسته 109+‌کیلوگرم:


علی داودی نماینده ایران در این وزن است. رکورد داودی 432 کیلوگرم است و مبارزه او نوزدهم آبان، ساعت 16 برگزار می‌شود. جدی‌ترین رقیب داودی لاشا تالاخادزه با رکورد ورودی 460 کیلوگرم است که در جایگاه نخست قرار دارد. 


انتهای پیام/4057/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته