دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1397 - 10:32
خزاعی خواستار شد:

تلاش برای اخذ مجوز رشته‌های جدید در سما واحد کرمان

معاون دانشگاه و رئیس سما واحد کرمان خواستار اجرای اقدامات لازم در خصوص اخذ مجوز رشته‌های جدید با جذابیت بالا و جابه‌جایی رشته با سایر واحدها شد.
کد خبر : 321883
photo_2018-10-29_21-31-21.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان، مجيد خزاعی صبح امروز در بازدید از دبستان دخترانه و آموزشکده سما کرمان، توسعه و پيشرفت فرهنگی جوامع را در گرو تعلیم و تربيت مدارس و دانشگاه‌ها دانست.


خزاعی علاوه بر بازدید از قسمت‌های مختلف مدرسه سما از تجهیزات و امکانات موجود، به‌ویژه کارگاه کامپیوتر، کتابخانه، آزمایشگاه، پژوهشکده، نمازخانه ابراز رضایت کرد.


وی گفت: در راستای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و علمی در سال جديد همت و تلاش مضاعف خواهیم‌کرد که به یاری خداوند و کوشش و همکاری مديران و معلمان مدارس بتوانیم به جایگاه واقعی در سطح مدارس و در شان دانشگاه آزاد اسلامی دست پیدا کنیم.


خزاعی با اشاره به اینکه علم و فرهنگ دو مقوله مهم و ضروری یک جامعه محسوب می‌شوند، تشریح کرد: توسعه و پيشرفت فرهنگی جوامع در گرو تعلیم و تربيت، و رشد جوانان و طالبان علم و معرفت در مدارس و پس از آن دانشگاه‌ها است.


وی در جمع مسئولان اجرایی مدرسه سما در جریان وضعیت آموزشی، افتخارات فرهنگی، ورزشی و پژوهشی مدرسه قرار گرفت و تأکید کرد: دست اندرکاران مدرسه باید با استفاده از خرد جمعی و کار تیمی در راستای نیل به اهداف مدرسه تلاش کنند.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان کرمان پس از حضور در آموزشکده و دیدار جداگانه با هر یک از کارکنان و اعضای هیأت علمی در جلسه مشترکی ضمن اشاره به دوران سختی که آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به سبب تغییر در نظام آموزش و پرورش پیش‌رو دارند، خاطرنشان کرد: راه‌های درآمدزایی غیرشهریه‌ای برای محیط‌های کوچک همچون مراکز سما که تعداد محدود کارمند و عضو هیأت علمی دارند، بازتر از دانشگاه‌ها است.


وی به برنامه پنج ساله توسعه سما اشاره کرد و گفت: اگر براساس سند برنامه راهبردی ششم سما عمل کنیم می‌توانیم تا حد زیادی پاسخ‌گوی مشکلات و مسائل خود باشیم.


خزاعی با اشاره به اینکه براساس تعریف جدید سازمان یونسکو باسوادی یعنی بتوانیم از سوادمان در راستای بهبود و پیشرفت امور زندگیمان استفاده کنیم، از همه کارکنان و اعضای هیأت علمی خواست در این فضای رقابتی شدید، هر یک براساس تخصص خود برای تعالی مجموعه نهایت همکاری را کرده و خلاقیت‌های خود را بروز بدهند.


معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما کرمان بر اصل اساسی دانشجومداری برای حفظ جاذبه آموزشکده تأکید کرد و گفت: نخستین آفت یک مجموعه خودبزرگ‌بینی و غرور در افراد است که موجب از بین رفتن وفاق و هم‌دلی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف می‌شود.


خزاعی بر ارتباط‌گیری با سازمان‌های دیگر از قبیل نظام مهندسی، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و ایجاد مرکز مجری دوره‌های مهندسی حرفه‌ای تأکید کرد و خواست اقدامات لازم در خصوص اخذ مجوز رشته‌های جدید با جذابیت بالا و جابه‌جایی رشته با سایر واحدها در اولویت پیگیری قرار بگیرد.


به گزارش آنا، کارکنان دبستان دخترانه و آموزشکده سما در این پیشنهادات خود را در خصوص جذب درآمدهای غیرشهریه‌ای ارائه کردند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته