دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

غوغای عاشقان در کاروان جاماندگان

مراسم باشکوه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از نقاط مختلف تهران به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.
کد خبر : 321867

به ‌گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی صبح امروز از نقاط مختلف تهران به ویژه مبادی چهارگانه از پیش تعیین شده، به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.


در این آیین باشکوه که از نخستین ساعات صبح پاییزی پایتخت و با حضور خیل عظیم ارادتمندان اهل‌بیت (ع) و دلدادگان حضرت سید‌الشهدا (ع)  آغاز شد، عزاداران حسینی با دل‌هایی سرشار از اندوه و حسرت زیارت کربلای معلی به کربلای ایران روی آوردند. پروانگان دلسوخته در فراق ضریح شش گوشه حضرت سیدالشهدا(ع) بارگاه سیدالکریم (ع) را پناهگاه و سنگ‌صبور خود دانستند.


عزاداران حسینی از اقشار و سنین مختلف در این مراسم پرشکوه حضور پیدا کرده بودند. در تمام مسیرهای چهار گانه که به صورت ویژه برای امروز آماده شده بودند، سیل جمعیت موج می زد. این حضور در مسیر میدان امام حسین تا خیابان 17 شهریور، میدان خراسان، خیابان شوش و خیابان فدائیان‌اسلام به عنوان شاهراه اصلی آیین پیاده‌روی، پررنگ تر بود و تعداد زیادی از موکب‌ها و خیمه‌هایی پذیرایی از عزاداران نیز در این مسیر شکل گرفته بود. فضایی که تصاویری بی‌نظیر از ارادت ایرانیان به اهل بیت (ع) را پیش روی جهانیان قرار داد.


در سایر مسیر‌ها از جمله مسیر امامزاده حسن (ع) به میدان بهمن و خیابان شهید رجایی نیز این فضای معنوی و حضور فعالانه مردم دیده می‌شد. زائران پیاده در مسیرهای جنوبی (باقرشهر و سه راهی ورامین) هم با توجه به قرابت جغرافیایی زودتر از مسیرهای دیگر به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) رسیده و به جمع عزاداران حاضر در صحن های این آستان مقدس پیوستند. در ساعت 11/15 در حالی که جمعیت عزادار همچنان در حال حرکت به سمت حرم بودند، طبق برنامه‌ای که پیش از این اعلام شده بود، زائران و عزاداران حاضر در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) زیارت اربعین را با نوای حاج احمد زین‌العابدین‌فرد زمزمه کردند.


اگر چه اذان ظهر به عنوان موعد زمانی پایان آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین اعلام شده بود، اما حجم بالای جمعیت راهپیمایان عزادار همچنان در حال ورود به خیابان های اطراف حرم مطهر هستند. مشاهدات خبرنگار آنا از خیابان‌های اطراف حرم به ویژه میدان معلم، خیابان زکریای رازی و خیابان مدرس حاکی از افزوده شدن لحظه به لحظه تعداد زائران است.


گفتنی است، عزاداران حسینی در سایر نقاط کشور نیز دل‌های اندوهناک خود را با حضور در اماکن مقدس و بقاع متبرکه تسکین دادند تا اندکی از غم نبودنشان در پیاده‌روی اربعین و زیارت کربلا بکاهند. مردم تهران نیز با حضور در پیاده‌روی جاماندگان اربعین و زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) ارادت خود را به حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) نشان دادند.


 انتهای پیام/407


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته