دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1397 - 15:46
سخنگوی شورای شهر:

هاشمی در صورت اجماع شورا وارد انتخابات شهرداری می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر اجماع اعضای شورای شهر باشد، محسن هاشمی رفسنجانی در انتخابات شهردار تهران شرکت می‌کند.
کد خبر : 321752
97-06-10ba662.jpg

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شورای شهر تهران، علی اعطا عصر امروز با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح جلسه هم‌اندیشی شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار پرداخت.


 وی در پاسخ به سؤالی در خصوص انصراف برخی از افراد از کاندیداتوری برای تصدی پست شهردار تهران، اظهار کرد: تاکنون اعلام انصرافی به شورا نیامده است، اما این طبیعی است که در مدت در نظر گرفته شده بین مرحله تهیه لیست بلند تا روز رأی‌گیری برای انتخاب پنج نفر کاندیدای نهایی، اعضای شورا بررسی‌های را انجام داده و برخی نیز اعلام انصراف کنند.


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: فاصله در نظر گرفته شده به علت کامل شدن بررسی‌ها و دریافت تمایل واقعی افراد برای کاندیداتوری است.


اعطا در پاسخ به سؤالی در خصوص حضور بازنشستگان در این لیست اظهار کرد: تا جایی که ما مطلع هستیم این افراد هیچ‌کدام مصداق بازنشستگی را ندارند و به دلایلی در قالب استثنائات این قانون قرار می‌گیرند، با این وجود با قطعیت نمی‌توان بازنشسته نبودن آن‌ها را در همین زمان اعلام کرد اما در زمانی که بررسی‌ها تکمیل شود این موضوع نیز مورد توجه قرار می‌گیرد تا در لیست پنج نفره از این بابت مشکلی وجود نداشته باشد.


 وی در پاسخ به سؤالی در خصوص کوتاه شدن زمان رسیدگی به انتخاب شهردار گفت: این موضوع نیز مطرح شد اما با توجه به اینکه همین موضوع در روز گذشته مطرح شده و تصمیم‌گیری‌هایی نیز در خصوص آن انجام شده بود، قرار شد که این مبحث دیگر مطرح نشود.


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص ضرورت به‌کارگیری سرپرست برای شهرداری تهران، گفت: با توجه به فاصله‌ای که بین انتخاب شهردار توسط شورای شهر و صدور حکم توسط وزارت کشور وجود دارد قانون ضرورت به‌کارگیری سرپرست را در نظر گرفته است چراکه نمی‌توان پستی را بدون سرپرست در نظر گرفت.


اعطا اظهار کرد: البته شورای اسلامی شهر تهران زمان‌بندی خود را برای انتخاب شهردار دارد، اما نمی‌توان در خصوص طی روال اداری صدور حکم شهردار توسط وزارت کشور اظهارنظر کرد.


وی در پاسخ به سؤالی در خصوص حضور برخی افراد که اکنون وزیر هستند و یا پست معاون رئیس‌جمهور را دارند و آیا این افراد تمایلی به حضور در این جایگاه را دارند نیز گفت: این لیست مجموع پیشنهاد‌های اعضای شورای اسلامی شهر تهران بوده است و قاعدتاً پیش از اعلام این اسامی، گفت‌وگوهای اولیه انجام شده است و تخمین اولیه این است که این افراد نیز تمایل برای تصدی این پست را دارند.


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حضور محسن هاشمی رفسنجانی در مقام کاندیداتوری شهردار تهران گفت: امروز این بحث نیز مطرح شد و نظر نهایی وی این بود که اگر اعضا به اجماع برای حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات برسند، رئیس فعلی شورای اسلامی شهر تهران به این رقابت وارد می‌شوند و اگر این اجماع وجود نداشته باشد همچنان به کار خود در قالب رئیس شورا ادامه می‌دهد.


انتهای پیام/ ۴۰۷۶
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته