دانشگاههای مهارتی نیازهای صنعت را برطرف کنند

ابراهیم صالحیعمران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و سیاست گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: یک برنامه آموزشی مهارتی مطلوب باید نیازها و تقاضای صنعت و بخش خصوصی را در نظر گرفته و براساس آن، ظرفیت دانشگاه و حتی تعداد رشتههای مهارتی را تعیین کند.
وی با بیان اینکه آموزشهای مهارتی با نیازسنجی صنعت معنی پیدا میکند، ادامه داد: اطلاعات تعداد پذیرش دانشجو و حتی نوع رشتهها باید از بازار کار و صنعت گرفته شود که سیستم آموزش عالی کشور تاکنون در این زمینه عملکرد مطلوبی نداشته و این ارتباط بهخوبی صورت نگرفته است.
صالحیعمران افزود: اگر اطلاعات راهبردی از بازار کار داشته باشیم، تعداد زیادی مشاغل حرفهای موجود است که با آموزشهای مهارتی میتوان به آنها رونق بخشید و اشتغالزایی کرد.
رئیس دانشگاه فنیوحرفهای کشور با تأکید بر وجود هزار و ۳۰۰ حرفه در بازار کار و صنعت اظهار کرد: این حرفهها در قالبهای مهارتی از سوی آموزش عالی پاسخ داده نمیشود، در حالیکه حرفههایی نیز در آینده به وجود خواهد آمد که دانشگاهها باید با آیندهپژوهی این رشتهها را شناسایی کرده و پاسخگوی نیازهای جامعه و بازار کار باشند.
وی در پایان تأکید کرد: دانشگاه فنیوحرفهای، مجوز تغییر برنامه درسی را بهتازگی کسب کرده است و این به معنای ایجاد رشتههای جدید و حذف رشتههای کمتقاضا و ایجاد تحولات همگام با نیازهای صنعت است.
انتهای پیام/۴۰۷۱/پ
انتهای پیام/
برنامه آموزشی و سرفصلهای درسی رشته آموزش زبان آلمانی تصویب شد
دانشگاهها بهتنهایی مسئول ایجاد اشتغال نیستند
ظرفیت آموزشهای مهارتی قابلیت هدفمند کردن آموزش عالی را دارد
رتبه نخست راهاندازی مراکز فنی و مهارتی به سیستان و بلوچستان رسید
- ساک دستی
- ثبت شرکت
- بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران
- پالت پلاستیکی
- خرید ادویه
- خرید فالوور واقعی
- فونیکس
- خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز
- آهنگ جدید
- سفارش چاپ پرچم
- تلفن ابری
- صرافی نوبیتکس
- صرافی توبیت
- ال بانک
- انبار هوشمند فلزات گرانبها
- اهنگ جدید
- خرید قهوه
- اخبار بورس
- چک لیست لوازم اسکی
- وکیل
- رزرو بلیط هواپیما
- خرید هاست