دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1397 - 22:18
محمد هاشمی:

روحانی اشتباه احمدی‌نژاد را در افزایش حجم نقدینگی تکرار کرد

عضو حزب کارگزاران سازندگی گفت: روحانی همان اشتباه احمدی‌نژاد را در افزایش حجم نقدینگی تکرار کرد و نتیجه این شد که یک‌بار دیگر ارزش پول ملی کاهش یافت.
کد خبر : 321558
12.jpg

محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و گروه سیاسی خبرگزاری آنا درباره وضع موجود اقتصاد کشور گفت: در دولت نهم و دهم با واردات کالاهای مصرفی بی‌کیفیت و عدم حمایت از تولید داخل، بسیاری از تولیدکنندگان ورشکست و با رکود جدی مواجه شدند.


عضو حزب کارگزاران سازندگی مشکلات اقتصادی امروز کشور را ریشه در تصمیم و عملکرد غلط دولت احمدی‌نژاد دانست و گفت: درست است در این دولت حجم نقدینگی چند برابر شد اما بعدها مشکلاتی به‌وجود آورد.


وی افزود: باید در نظر داشت که افزایش نقدینگی باعث کاهش قدرت پول ملی شده و در مقابل افزایش تولید، تقویت پول ملی را در پی دارد و نباید به این موضوع بی‌توجه بود.


هاشمی گفت: کاهش قدرت پول ملی سبب شد تا جمعیت بسیاری از روستاها به‌ناچار به حاشیه شهرهای بزرگ هجرت کنند به‌طوری ‌که 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین شدند.


وی اضافه کرد: این پدیده باعث شد تا جمعیت بیکار کشور افزایشی چشمگیر و اثر مخرب فرهنگی - اجتماعی داشته باشد.


هاشمی افزود: در سال آخر دولت احمدی‌نژاد قدرت پول ملی به حدود یک‌چهارم تقلیل پیدا کرد و رشد اقتصادی منهای پنج ونیم که در تاریخ اقتصادی کشور بی‌سابقه بود و میزان بیکاری  نیز در بالاترین رده قرار گرفت.


عضو حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: دولت آقای روحانی تصور می‌کرد با حمایت از تولید می‌تواند جهت منفی رشد اقتصادی را تغییر دهد و مثبت کند و از افزایش نرخ بیکاری جلوگیری کند اما نه‌تنها جلو افزایش رشد نقدینگی را نگرفت بلکه همان اشتباه احمدی‌نژاد را در افزایش حجم نقدینگی تکرار کرد و نتیجه این شد که یک‌بار دیگر قدرت پول ملی کاهش پیدا کند و مشکلات فعلی برای کشور و مردم به‌وجود آید.


هاشمی گفت: مشکلات اقتصادی امروز ارتباطی به ائتلاف ندارد بلکه محصول یک سیاست اقتصادی غلط است که از سال ۸۴ شروع‌شده و متأسفانه در دولت آقای روحانی ادامه پیدا کرده است؛ بنابراین لازم است این سیاست غلط اصلاح شود.


وی در ادامه سخنانش در پاسخ به این سؤال که چطور می‌توان مانع تصویرسازی غلط آمریکا از ایران شد، گفت: اگر مروری بر رفتار آمریکا داشته باشیم متوجه می‌شویم که اقدام‌های عملی آنان علیه جمهوری اسلامی با هدف تضعیف، تسلیم و حتی سرنگونی جمهوری اسلامی ایران بوده است.


هاشمی ادامه داد: به‌عنوان ‌مثال آمریکا در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که تصور می‌کرد ایران فاقد قدرت نظامی است؛ با تحریک صدام از زمین و هوا به ایران حمله کرد. صدام در گفتگوی رسانه‌ای اعلام کرد هفته آینده در تهران مصاحبه خواهد کرد.


عضو حزب کارگزاران گفت: بعد از هشت‌سال با دادن تلفات سنگین و هزاران اسیر با اعلام سازمان ملل که صدام آغازگر آن جنگ بوده است ناچار به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و آتش‌بس شد.


هاشمی افزود: سال‌های بعد از جنگ تا به امروز آمریکا به بهانه‌های مختلف همواره علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه کرده است. یک روز به بهانه صنعت انرژی هسته‌ای، یک روز به بهانه حقوق بشر، یک روز به بهانه قدرت موشکی و یک روز به بهانه حمایت از تروریسم؛ اما به دلیل حضور پرشور مردم در صحنه و همسویی و همدلی مسئولان، توطئه آمریکا شکست‌ خورده و پیروزی از آن جمهوری اسلامی بوده است.


وی ادامه داد: در شرایط فعلی نسبت به جدیدترین توطئه آمریکا یعنی تصویرسازی بد از ایران راه مبارزه و مقابله با این توطئه نیز حضور مردم در صحنه و همدلی و همسویی همه مسئولان در قوای سه‌گانه  و همه نهادهای مختلف عمومی است.


هاشمی افزود: امروز روز همدلی، همراهی و مشارکت برای رفع مشکلات مردم است. تضعیف و تخریب مسئولان، بازی در زمین دشمن است و همدلی و مشارکت در رفع مشکلات مردم مقابله با توطئه‌های دشمنان به‌ویژه دولت آمریکاست.


رئیس اسبق صدا و سیما ادامه داد: وقتی‌که ترامپ به دلیل آن‌که برجام به نفع ایران است از آن خارج می‌شود، رژیم صهیونیستی و دولت عربستان از ترامپ حمایت می‌کنند؛ بنابراین کسانی که علیه برجام سخن می‌گویند با ترامپ و رژیم صهیونیستی همنوایی دارند و این در شرایط فعلی به زیان کشور است.


وی گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به همدلی، همراهی  و مشارکت برای رفع مشکلات کشور و مردم داریم و باید از سیاه‌نمایی پرهیز کنیم. راه برون‌رفت از مشکلات، مشارکت و همسویی است.


عضو حزب کارگزاران یادآور شد: برای هر مشکلی چه مشکلات مردم چه مشکلات بخش خصوصی یا سایرین همچنان که رهبری تأکید کردند همه مسئولان و نهادها باید برای برون‌رفت از مشکلات کشور و مردم به ‌دولت کمک کنند. کمک به دولت یعنی مقابله و مبارزه با ترامپ و عواملش.


انتهای پیام/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته