دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طراحی صنعتی از الف تا یاء کتاب شد

کتاب «طراحی صنعتی از الف تا یاء» تألیف «شارلوت و پیتر فیل» با ترجمه منیره سادات نقوی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) منتشر شد.
کد خبر : 321470
112.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «طراحی صنعتی از الف تا یاء» تألیف «شارلوت و پیتر فیل» با ترجمه منیره سادات نقوی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) منتشر شد.


طراحی صنعتی فرایندی خلاقانه و مبتکرانه است و از برآیند عواملی چون مهندسی، فناوری، مواد و زیبایی‌شناسی بر روش‌های تولید ماشینی به وجود می‌آید. ردپای خاستگاه طراحی صنعتی را می‌توان در انقلاب صنعتی بریتانیا و جلودار عصر ماشینی شدن جست. با توسعه فرآیندهای تولید صنعتی و تخصصی شدن مشاغل، طراحی به‌طور گسترده‌ای از فعالیت‌های تولیدی فاصله گرفت.


این کتاب مروری فشرده به طراحی صنعتی در تمامی موضوعات از صنایع سنگین گرفته تا تجهیزات اداری، لوازم آشپزخانه تا وسایل نقلیه فضایی را شامل می‌شود. تولیدکنندگان، مشاوران طراحی صنعتی، طراحان و مخترعانی که در این کتاب معرفی می‌شوند و اسامی آنها در بخش اول آورده شده است، کسانی هستند که برخی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین محصولات فناوری‌های 200 سال اخیر را توسعه داده‌اند.


هدف دیگر این کتاب، تأکید بر معرفی حوزه‌هایی است که در تاریخ طراحی صنعتی به وسیله شرکت‌های تولیدی ایجاد شده است. حرفه‌ای به نام طراحی صنعتی بدون اراده چنین شرکت‌هایی با به خطر انداختن اولویت‌ها و گاه سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای که بهبود محصولات جدید را اقتضا می‌کرد، پدید نمی‌آمد.


این کتاب به معرفی اولین محصولات در دنیای طراحی صنعتی می‌پردازد. چگونه تکنولوژی اسلحه در تولید چرخ خیاطی به‌کار گرفته شد؟ خودروهای ملی چگونه شکل گرفتند؟ اولین چنگش مناسب برای دریل چگونه ابداع شد؟ طراحان چگونه نیازها را تشخیص داده و برای رفع آنها اقدام به طراحی کردند؟ و پاسخ این پرسش‌ها را با مطالعه این کتاب خواهید یافت؟ در این رابطه مطالعه این کتاب به تمامی طراحان و علاقه‌مندان طراحی و اختراع پیشنهاد می‌شود.


کتاب «طراحی صنعتی از الف تا یاء» تألیف شارلوت و پیتر فیل با ترجمه منیره سادات نقوی در 260 صفحه مصور، شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 48500 تومان توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) منتشر شد.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته