دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برانکو ایوانکوویچ:

کاشیما تیم قدرتمندی است اما دنبال تحقق رؤیای خود هستیم

سرمربی کروات تیم پرسپولیس گفت: می‌دانیم کاشیما آنتلرز تیم قدرتمندی است، اما ما هم به دنبال تحقق رؤیای خود هستیم.
کد خبر : 321414

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس که تیمش روز گذشته مقابل سایپا به تساوی یک بر یک رسید، در حاشیه تمرین ظهر امروز پاسخ‌گوی خبرنگاران بود.


متن پرسش و پاسخ خبرنگاران با سرمربی کروات پرسپولیس در زیر می‌آید:


تیم پرسپولیس 12 آبان در دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا مهمان کاشیما آنتلرز ژاپن خواهد بود، در مورد این بازی برای ما صحبت کنید.


از اینکه به فینال راه پیدا کردیم بسیار خوشحالم و افتخار بزرگی است که عضوی از فینال باشیم، اما از آن مهم‌تر و قشنگ‌تر، این است که بازی برگشت در تهران خواهد بود و قطعاً هیچ فینالی تا به‌ حال مثل آن فینالی که در تهران است، نبوده و نخواهد بود، بازی در مقابل 100 هزار تماشاگر یک معرفی و نمایش بسیار زیبا برای فوتبال ایران و برای مردم ایران خواهد بود. البته با بلندپروازی راهی ژاپن می‌شویم و حق داریم بلندپرواز باشیم. به بازیکنانم اعتماد کامل دارم و آنها در بازی روز گذشته اراده خود را به بهترین شکل نشان دادند. بازیکنانم ثابت کردند که از نظر ذهنی آمادگی همه چالش‌ها را دارند. طبیعی است که این بازی فینال است و هر کسی حق دارد خوش‌بین باشد، ما هم منتظر بهترین لحظه‌های زندگی‌مان هستیم.


در مورد اتفاقات بازی روز گذشته با سایپا صحبت کنید، بعد از بازی، درگیری‌هایی بین بازیکنان دو تیم اتفاق افتاد و شما هم به نشست خبری نیامدید.


من خیلی زود به رختکن رفتم، چون از داوران عصبانی بودم، کاری که داوران با ما کردند وحشتناک بود و گلی هم که خوردیم کاملاً مردود بود، حالا مسائل دیگر را نمی‌خواهم بگویم و درگیری بازیکنان را ندیدم، اما طبیعی است که تیم‌ها از امروز به بعد مقابل ما محکم بازی خواهند کرد، اما با وجود همه مسائل و مشکلات ما دوباره قهرمانیم.


آیا مصدوم یا محرومی مقابل نماینده ژاپن دارید؟


همه بازی می‌کنند و مصدوم نداریم، البته ممکن است تا بازی با کاشیما مصدومی به جمع ما اضافه شود، برای بازی فینال فقط و فقط روی بازیکنانم تکیه می‌کنم و فلسفه و دیدگاه خودمان را پیاده خواهیم کرد. البته دوباره حریف ژاپنی را آنالیز خواهیم کرد و دو بازی آخرشان در نیمه‌نهایی مقابل سوان سامسونگ کره‌جنوبی را بررسی می‌کنیم.


نمایندگان کاشیما با حضور در ایران زمین ورزشگاه آزادی را برای بازی برگشت با تیم شما بررسی کردند، آیا از باشگاه پرسپولیس فردی برای بررسی شرایط و امکانات باشگاه ژاپنی به این کشور خواهد رفت؟


یک گروه زودتر به ژاپن خواهند رفت و در سفارت ایران در توکیو مستقر می‌شود و به صورت آنلاین اطلاعات لازم را از شرایط و امکانات باشگاه کاشیما آنتلرز در اختیار ما خواهد گذاشت.


نیاز خاصی نیست که هیأتی بفرستیم و این را هم بدانیم که بازی برگشت در تهران  15 روز دیگر برگزار می‌شود و آنها هم وقت کافی دارند که چند نفر را بفرستند اینجا شرایط را بسنجند، اما ما زمان خیلی کوتاهی برای سازماندهی سفر و رفتن به ژاپن و ... داشتیم.


بازی رفت به وقت ایران صبح برگزار می‌شود، با توجه به اختلاف زمانی، این مورد بر آمادگی بدنی بازیکنان تأثیر منفی نمی‌گذارد؟


بازی ساعت سه بعدازظهر به وقت محلی خواهد بود، به همین دلیل تمرینات را قبل از ظهر برگزار می‌کنیم تا بازیکنان در فاز نخست با تفاوت ساعت و اختلاف جوی و ... وفق پیدا کنند.


نقطه قوت کاشیما آنتلرز خط حمله این تیم است و در مقابل نقطه قوت پرسپولیس خط دفاع آن. فکر می‌کنید در این تقابل، خط دفاعی شما برنده خواهد شد یا خط حمله ژاپنی‌ها؟


مشخصه همه تیم‌های شرق آسیا و همین‌طور خاورمیانه خط حمله آن است، برای مثال تیم الدحیل دارای خط حمله بسیار خوبی بود، آنها دارای لژیونرهای باکیفیتی بودند و همین‌طور تیم السد با بونجاح، ژاوی و ... تیم قدرتمندی را تشکیل داده بود.


می‌دانیم تیمی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد نمی‌تواند ضعیف باشد و همین‌طور می‌دانم که کار دشواری  خواهیم داشت، اما به‌ دنبال تحقق رؤیای خودمان هستیم.


سابقه شما در تیم ملی و باشگاهی نشان می‌دهد که با تیم‌های شرق آسیا خیلی بهتر و راحت‌تر بازی می‌کنید.


آنها شاید سبک بازی‌شان متفاوت از تیم‌های خاورمیانه است. مشخصه آنها این است که خیلی تکنیکی هستند و از لحاظ دوندگی در سطح خوبی هستند، البته شاید خلاقیتی که لازم است نداشته باشند، به‌ خاطر همین هم بازیکن خارجی می‌گیرند. مخصوصاً کاشیما یک برزیلی دارد به اسم سرجینو که بازیکن گلزن و بازی‌سازی است.


درباره مصدومان صحبت کردید، اما همه نگرانی‌ها الان در مورد نوراللهی است و می‌خواستیم ببینیم وضعیتش چگونه است؟


فعلاً وضعیت نوراللهی نامشخص است. خیلی بهتر از قبل شده، امروز هم دوباره قرار است از پای مصدوم خود MRI بگیرد، البته با ما به ژاپن خواهد آمد.


بعد از بازی روز گذشته با سایپا درگیری‌هایی بین برخی صورت گرفت، انتظار این برخوردها را از تیم حریف در داشتید؟


در جریان درگیری‌ها نبوده و نیستم، اما همواره به بازیکنانم یاد می‌دهم که در چارچوب مقررات ورزشی رفتار کنند و طبیعی است که همه دوست دارند پرسپولیس را ببرند. بعضی وقت‌ها هم می‌بینید که خواسته یا ناخواسته از موارد غیرورزشی هم استفاده می‌شود و بازیکنان تحریک می‌شوند.


واقعاً شما برای بازی دیروز تاکتیکی نداشتید؟ چون اعلام شد فقط با بزن زیرش و سانتر می‌خواستید به هدف خود برسید.


بله، چون زمین مسابقه فوق‌العاده بود، به‌ همین خاطر روی زمین بازی نکردیم.


آیا از کرواسی بزن‌بهادر به پرسپولیس آورده‌اید؟


- نمی‌دانم منظورتان چیست.


انتهای پیام/4051/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته