دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ذوالفقاری:

20 هزار نفر در انتظار ویزای اربعین هستند

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: هنوز حدود ۲۰ هزار نفر در انتظار صدور ویزا برای اربعین هستند.
کد خبر : 321340
_HZS7001.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، حسین ذوالفقاری شامگاه شنبه در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر سیما با اعلام این که بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار ایرانی در سامانه سماح نام‌‌نویسی کردند،گفت: امسال نزدیک ۵۰ هزار نفر اتباع افغانستانی مقیم ایران برای حضور در حماسه اربعین نام‌نویسی کردند. همچنین حدود ۷۵ هزار نفر از مرزها از کشورهای مختلف وارد ایران شدند تا به پیاده‌روی اربعین مشرف شوند.


وی همچنین با اشاره به اینکه حدود ۲ میلیون زائر از ایران در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند، گفت: تاکنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار زائر از ایران وارد خاک عراق شدند که از این مقدار ۶۱ درصد از مرز مهران، ۲۲ درصد از مرز شلمچه، ۱۳ درصد از مرز چذابه و چهار‌درصد به‌صورت هوایی به راهپیمایی اربعین مشرف شده‌اند.


رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه از یک‌شنبه روند بازگشت زائران اربعین بیشتر می‌شود، افزود: حدود ۲۰ هزار نفر در انتظار صدور ویزا هستند که ۴ هزار نفر از آن‌ها اتباع خارجی هستند که روند صدور آن‌ها نهایت تا ۴۸ ساعت پس از تحویل مدارک صادر می‌شود.


وی با اعلام اینکه گمرک اجازه صدور مجوز برای کاپوتاژ را می‌دهد، گفت: سال گذشته ۴۹۲ دستگاه عبور موقت شدند، امسال هم ۲ هزار و ۹۱۱ سواری و ۲ هزار و ۵۰ اتوبوس کاپوتاژ شدند که این تعداد زیاد به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های عراق، ترافیک سنگینی را به وجود آورد.


ذوالفقاری درباره مشکل تأمین ارز زائران هم اظهار کرد: ارز تأمین شده باید در کشور عراق به مردم داده می‌شد. مسئولان بانک مرکزی و بانک ملی اعلام کردند که این ارز تأمین شده و قرار است به زائران تخصیص یابد، اما شاید زیرساخت‌ها برای توزیع ارز بین زائران به خوبی ایجاد نشده بود.


رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: طبق آخرین آمار ۱۸۷ هزار نفر برای دریافت ارز ثبت‌نام کردند که ۱۲۰ هزار نفر این ارز را دریافت کردند و ‌اکنون وضعیت تخصیص ارز به شرایط عادی بازگشته است.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته