دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

فروش سیم‌کارت تقلبی عراقی در مرز ایران

عده‌ای افراد سودجو با استقرار در مرز ایران، به زائران سیم‌کارت‌های تقلبی عراقی می‌فروشند.
کد خبر : 320868
Simkart.jpg

یکی از زائران کربلای معلی در گفتگو با خبرنگار اعزامی حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا به عراق گفت: روز گذشته وقتی که به مرز رسیدیم به ‌خاطر به‌صرفه بودن سیم‌کارت‌های عراقی، همراه چند نفر از زائران از این سیم‌کارت‌‌ها خریداری کردیم.


محمد نوروزی اظهار کرد: پس از ورود به خاک عراق و با  فعال‌ نشدن سیم‌کارت‌ها متوجه شدیم این سیم‌کارت‌ها تقلبی است و فعال نمی‌شود؛ در‌حالی‌که حتی به ما اعلام کردند که این سیم‌کارت‌ها حداقل یک هفته به‌صورت رایگان اینترنت دارد.


این زائر ایرانی تصریح کرد: این سیم‌کارت‌ها را  به مبلغ 30 هزار تومان خریدیم، اما متأسفانه متوجه شدیم که فروشنده همه زائران را فریب داده چون قیمت واقعی سیم‌کارت در عراق بیشتر از این مبالغ است.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه فروشندگان در مرز ایران مستقر بودند هرگز احتمال نمی‌دادیم که این سیم‌کارت‌ها تقلبی باشد،  از سوی دیگر فعال‌‌‌کردن آن‌ها در داخل ایران امکان‌پذیر نبود. به‌همین‌دلیل دچار مشکل شدیم.


این زائر اربعین حسینی یادآور شد: از مسئولان انتظار داریم که نظارت بیشتری در مرزها داشته باشند و اجازه ندهند که برخی افراد سودجو به کلاهبرداری از زائران بپردازند.


به گزارش آنا، در‌حال‌حاضر بهترین روش برای ارتباط زائران از عراق با ایران، استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری عراقی است. این خدمات مخابراتی توسط  سه شرکت zainR ، Korek و Asiacell  ارائه می‌شود که تفاوت آن‌ها در قیمت و میزان شارژ اولیه است.


 انتهای پیام/4090/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
بهرام عدیمی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
۰
سلام
من هم یکی از افرادی هستم که در مورد سیم کارتها کلاه سرمان گذاشتند
این افراد با لباس ایرانسل و در ورودی مرز در مقابل افراد نیروی انتظامی مشغول فروش سیم کارتهای خالی و مجانی عراقی با عنوان اینکه یک هفته اینترنت رایگان و نیم ساعت مکالمه دارد بودند
چگونه ممکن است بدون هماهنگی با نیروهای انتظامی در یک مکان مرزی و بشدت تحت کنترل اقدام به این کار کنند؟
هلدینگ شایسته