بلاتکلیفی زائران اربعین در پایانه جنوب
به گزارش خبرنگار انتظامی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، همزمان با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی و راهی شدن مردم ایران به سمت مرزهای غربی کشور، زائران با مشکلات مختلفی روبهرو شدهاند؛ به رغم تمام برنامهریزیهای دولت و اتحادیه اتوبوسرانی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی، اکثر زائران با دلخوری از سازمان اتوبوسرانی در سردرگمی در پایانههای غرب و جنوب به سر میبرند؛ برای مثال اتوبوسهایی که ساعت حرکتشان ۲۲ روز چهارشنبه( دوم آبان) بود با ۳ ساعت تاخیر در ساعت یک بامداد پنج شنبه( سوم آبان) به حرکت درآمد.
بر اساس این گزارش؛ به گفته زائران برخی اتوبوسهای تهران به مقصد مهران با ۷ ساعت تاخیر به حرکت درآمدند و این اقدام ناراحتی و اعتراض شدید زائران را در پی داشته چرا که برنامه ریزی سفر زائران را به هم ریخته است؛ این درحالی است که انتظار میرفت تا خدمات اتوبوسرانی به زائران نسبت به سال گذشته از کیفیت بهتری برخوردار باشد.
حال سوال این است که با توجه به گذشت حدود یک دهه از حضور مردم کشورمان در راه پیمایی اربعین چرا دستگاههای ذیربط نمیتوانند با برنامه ریزی مناسب خدمات مطلوبی را به زائران ارائه دهند؛ از طرفی با توجه به اینکه استقبال مردم از مراسم اربعین هر سال پرشورتر از سال قبل می شود به جای اینکه خدمات بهتر شود، شرایط بدتر میشود و زائران با دشواریهای بسیاری به ویژه در بحث حمل و نقل روبهرو هستند؛ همچنین قیمت بلیت اتوبوسهای تهران به مقصد مهران در ایام اربعین افزایش یافت به طوری که با افزایش دو برابری قیمت بلیتها، قیمت بلیت اسکانیا-۴۴ نفره، ۹۰ هزار تومان و اسکانیا-۳۲ نفره، ۱۲۰ هزار تومان و اسکانیا-۲۵ نفره( vip) ۱۵۰ هزار تومان شده است لذا امیدواریم گوش شنوایی باشد و به جای سنگ اندازی و کاسبی برخی از مسئولان و نهادها در بحث اربعین، خدمات به مردم در حد و شان زائران امام حسین (ع) باشد.
انتهای پیام/۴۰۴۴/
انتهای پیام/