دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معتمدی خبرداد:

افزایش ارتباط بین‌المللی دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه‌های برترجهان

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه امیرکبیر در ارزیابی‌های ارتباطات بین‌المللی بیش از صد‌در‌صد افزایش داشته، البته این عدد به آنچه باید باشد نرسیده است.
کد خبر : 320742

سید احمد معتمدی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه نوع ارتباط دانشگاه با دانشگاه‌های جهان متفاوت است، اظهار کرد: در کشورهایی که فناوری بالایی دارند، ما بیشتر گیرنده خدمات و اطلاعات هستیم و برخی مواقع دهنده علم و فناوری هستیم.


وی با تأکید بر اینکه اساس ارتباط‌گیری و مراودات علمی دانشگاه با دیگر دانشگاه‌های جهان، ملاک دانشگاه‌های معتبر و مراکز علمی معتبر است، گفت: معمولاً با کشورهایی که مشکل سیاسی در سطح دیپلماتیک نداشته باشیم ارتباط قوی داریم. بهترین دانشگاه‌های اروپا را گزینش کرده‌ایم و خیلی از این دانشگاه‌ها جزء 100 یا 10 دانشگاه برتر جهان هستند. همچنین دانشگاه امیرکبیر با این دانشگاه‌ها تفاهم‌نامه و قرارداد دارد.


وی در ادامه با تأکید بر اینکه با دانشگاه‌های آسیایی به‌‌ویژه دانشگاه‌های کشور ژاپن، چین، هنگ‌کنگ و کُره مراودات علمی خوبی داریم بیان کرد: دانشگاه‌های معتبر علمی زیادی در کشورهای آسیایی وجود دارد. دانشگاه امیرکبیر با دانشگاه‌های معتبر در همسایگی کشورمان ارتباط خوبی دارد نظیر دانشگاه‌های معتبر  ترکیه و عراق.


معتمدی با اشاره به اینکه درمجموع دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارتباط خوبی با دانشگاه‌های جهان برقرار کرده‌ است، تصریح کرد: دانشگاه امیرکبیر در ارزیابی‌های ارتباطات بین‌المللی بیش از صد‌در‌صد افزایش داشته است اما این عدد به آنچه باید باشد نرسیده و مسیر طولانی‌ای را در پیش داریم.


انتهای پیام/4071/4084/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته