دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله علوی گرگانی:

با منطقی کردن سودها مصیبت بانک‌ها درمان شود

یک مرجع تقلید در دیدار با رئیس بانک مرکزی گفت: تا جایی که می‌شود باید سودها منطقی باشد تا به ملت کمک شود، باید فکری کرد تا مصیبت‌های موجود در بانک‌ها درمان شود.
کد خبر : 320695
1540388705_photo_2018-10-24_17-14-48.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علوی گرگانی، حضرت آیت‌الله‌ سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان این‌که نباید خیال کنیم که دشمن خیرخواه مردم ایران است، اظهار کرد: ما باید سیاستی داشته باشیم که تکیه بر داخل کنیم نه این‌که اعتماد به دشمنان داشته باشیم.


مرجع تقلید شیعیان در ادامه افزود: نباید خیال کنیم که دشمن خیرخواه مردم ایران است، دشمنان در همه حال درصدد توطئه‌چینی علیه انقلاب بوده و هدف آن‌ها ضربه زدن جدی به جمهوری اسلامی است، رئیس‌جمهور جدید آمریکا هم با ایجاد جنگ روانی سعی دارد القا کند که ضربه‌های جدی به ایران زده است.


علوی گرگانی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی و لزوم تدبیر عاجل مسئولان در این زمینه اظهار کرد: متأسفانه ارزش پول کشور سقوط کرده و مسئولان باید همت کنند تا ارزش پول کشور تقویت شود و قیمت ارز کاهش قابل‌توجه پیدا کرده و مردم از این نظر آرامش داشته باشند.


وی با تأکید بر ضرورت استفاده از نظرات اقتصاددانان کشور برای حل مشکلات جامعه ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید از نظرات اقتصاددانان و نخبگان استفاده کرد تا با ارائه طرح‌هایی مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه برطرف شود.


این مرجع عالی‌قدر با بیان لزوم محافظت از منابع ارزی و جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد گفت: متأسفانه عده‌ای نقشه می‌کشند و برنامه‌ریزی می‌کنند تا از برخی مسائل مانند ارز سوءاستفاده کنند که باید جلوی این افراد گرفته‌شده و یکی از کارهای مهم بانک مرکزی نظارت بر این موضوعات است. باید قبل از انجام این سوءاستفاده‌ها جلوی افراد گرفته شود تا شاهد ایجاد مشکلاتی برای کشور نباشیم، باید جلو سوءاستفاده‌ها را بگیریم که مردم گرفتار نشوند. باید علاج واقعه قبل از وقوع باشد.


علوی گرگانی نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها را امری مهم و ضروری ارزیابی و خاطرنشان کرد: برخی بانک‌ها سراغ بنگاه‌داری رفته‌اند در حالی بانک‌ها نباید این‌گونه باشند، باید بر بانک‌ها نظارت شود تا بر اساس رسالت خود عمل کنند و زمینه‌ای برای رشد کشور شوند نه این‌که به دنبال درست کردن جیب برای خود باشند.


وی اضافه کرد: برنامه‌ها، سیاست‌ها و فعالیت‌های بانک‌ها باید بر اساس دستورات شرع باشد، بخشی از قوانین بر اساس شرع است اما هنوز تا تحقق کامل دستورات اسلامی فاصله داریم و در مسائل مانند دیرکردها و جریمه‌ها باید طبق دستور اسلام عمل کرد.


علوی گرگانی با بیان این‌که عمل خلاف شرع بانک‌ها برای کشور ایجاد مشکل می‌کند، گفت: تا جایی که می‌شود باید سودها منطقی باشد تا به ملت کمک شود، باید فکری کرد تا مصیبت‌های موجود در بانک‌ها درمان شود.


این مرجع تقلید بر لزوم برخورد قاطع دستگاه قضائی با مفسدان دانه‌درشت اقتصادی با همکاری بانک مرکزی تأکید کرد و افزود: باید پول مردم از بدهکاران دانه‌درشت بانکی نیز گرفته شود، نباید به گونه‌ای باشد که نسبت به افراد ضعیف محکم برخورد شود و نسبت به دانه‌درشت‌ها برخوردی صورت نگیرد.


علوی گرگانی اظهار کرد: حضرت امام رحمه الله فرمود هرگز نگویید نمی‌توانیم بلکه باید اعتقاد داشته باشید که ما می‌توانیم  چرا که خود این مسئله برای انسان ایجاد قدرت می‌کند.


وی در پایان گفت: باید در سودها تخفیف داده شود تا شاهد فشار بیشتر بر مردم نباشیم؛ همچنین باید پول بانک‌ها باید به سمت تولید کشور سوق داده شود تا کارها تولیدی دارای سود شود و مردم در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، باید تولیدکنندگان را در مسیر تولید یاری کرد. 


انتهای پیام/4083/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته