دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1397 - 17:44

دیدار اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی

یکی از مراجع عظام تقلید خطاب به اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان گفت: انتظار ما از شما این است کار خود را قوی‌تر کنید و از ولایت خودتان را جدا نکنید و مرید ولایت فقیه باشید.
کد خبر : 313939
photo_2018-09-27_13-05-51.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، آیت‌اللّه علوی گرگانی در دیدار با اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی با اشاره به روایتی از حضرت محمد (ص) گفت: گاهی جامعه دردمند می‌شود و باید ببینیم دوای درد آن چیست. صرف اینکه دردها را بگوییم، هنر نیست. درد گفتن هنر نیست، درمان گفتن هنر است، اینکه ما چه کنیم جامعه درمان و اصلاح شود، هنر است.

وی پس از شنیدن صحبت‌های اعضای شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی گفت: مطالب بیان‌شده نشان می‌دهد شما هم از مشکلات وارد آمده از سوءمدیریت در جامعه رنج می‌برید و احساس دردمندی می‌کنید. البته همان‌گونه که اشاره شد ما نیز نسبت به جامعه همین احساس را داریم، اینکه جامعه‌ای که الان داریم به آن صورتی که ما می‌خواهیم باشد، نیست، باید برویم تا به وضع مطلوب برسیم.

وی گفت: انتظار ما از اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان این است که یک‌سری نیروهای ارزشمند در کنار ولایت و مرجعیت باشید و ببینید کجا نقطه‌ضعفی وجود دارد تا درصدد رفع آن برآییم، در دنیا همه کارها شدنی است ولی باید اراده و تصمیمی برای انجام آن وجود داشته باشد.

علوی گرگانی اظهار کرد: بهترین طبقه در میان جامعه بشریت نیروی جوان است، نیروی ارزنده جوان قدرت انجام هر کاری را دارد به‌شرط اینکه اراده وجود داشته باشد، اراده هم اگر با تکیه بر قوه الهی باشد، خدا هم با آن همراه است.

این مرجع تقلید تأکید کرد: در ابتدای انقلاب روحانیت و دانشجویان با هم یک‌کاسه بودند و توانستند نقاط ضعف را پیدا کردند، دانشجویان و روحانیت با هم یکی شدند و  مملکت 40 سال  زیر سایه ولایت حفظ شد و الان هم همین است.

علوی گرگانی گفت: اخیراً گروهی پیدا شده که ریشه آنها در خارج است و در ایران ما هم سرمایه‌گذاری می‌کنند که خدا را از مدنظر مردم حذف کنند تا مردم خداناباوری داشته باشند. الان این موضوع در جامعه دیده می‌شود و حتی در شهر قم هم شاهد سرمایه‌گذاری این جریان هستیم. ما باید در مقابل این جریان‌ها دفاع کنیم، گروهی از جوان‌ها را داشته باشیم تا در مقابل آن‌ها برای دین و ایجاد قوت دینی فعالیت کنند. انتظار ما این است که دانشجویانی امثال شما یار و یاور ولایت فقیه باشید و به کمک شما بتوانیم جامعه را اصلاح کنیم.

وی با اشاره به آیاتی از سوره احزاب درباره رسالتی که خداوند به پیامبر داده است، گفت: جوان‌های ما باید در جامعه در امور حسنه مبشّر باشند و برای رضای خدا جلو بروند. وقتی شما جوانان مردم را هدایت کنید، چراغی برای مردم خواهید شد.

این مرجع تقلید خطاب به اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان، اظهار کرد: انتظار ما از شما این است کار خود را قوی‌تر کنید و خود را از ولایت جدا نکنید و مرید ولایت فقیه باشید. امروز تنها جایی که می‌تواند برای مردم مرجع قرار گیرد، ولایت فقیه است و دشمن هم این را فهمیده است. تنها قدرتی که می‌تواند در دنیا همه کاری را پیش ببرد پشتیبانی ولایت فقیه است و برای همین تلاش می‌کنند تا مردم را از ولایت فقیه جدا کند، برای همین هم می‌بینیم که در جامعه ضدروحانیت تبلیغ می‌شود. 

علوی گرگانی در ادامه افزود: برای مثال دشمن تلاش می‌کند مشکلات معیشتی که از سوی مدیریت به وجود آمده را طوری نشان بدهد که شاهد باشید اگر آخوندها سر کار باشند، این‌گونه می‌شود. دشمن مانند مگس است و می‌چرخد تا ببیند کجا مرض و کثافتی جمع شده است و روی آن می‌نشیند، در جامعه هم عده‌ای حالت مگسی دارند و می‌روند هر جا را که کثافتی جمع شده ملاک قرار می‌دهند برای اینکه مردم را از فقها و مرجعیت جدا کنند. لذا شما سعی کنید خود را قوی کنید و هم بتوانید برای دیگران نورافشانی کنید.

وی در آخر گفت: سعی کنید منطق امیرالمؤمنین (ع) را همیشه مدنظر قرار دهید، امیرالمؤمنین (ع) در راه خدا سرزنش‌کنندگان را احترام می‌کند، هر کسی می‌خواهد وارد تشکل شما شود به او بگویید در مسیر شما سرزنش و تهمت و از این مسائل وجود دارد و دشمن به هر وسیله‌ای حمله می‌کند. این جوان‌ها باید بگویند ما در راه رسیدن به هدف از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنیم، ما فقط گوش به فرمان ولایت هستیم و ولایت هر کاری بگوید انجام می‌دهیم، باید کاری کنید دشمن از شما مأیوس شود.

انتهای پیام/4021/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب