دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1397 - 14:06
باقری:

حجاب مایه احترام و شخصیت به مقام زن است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با توجه به نقش مهم عفاف و حجاب در فرهنگ اسلامی گفت:حجاب مایه احترام و شخصیت به مقام زن است.
کد خبر : 320561
13970801 (36).jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، مهدی باقری ظهر امروز در جلسه  شورای عفاف و حجاب واحد بندرعباس اظهار کرد: عفاف و حجاب برخلاف برداشت غلط و انحرافی نه تنها محدودیت نیست؛ بلکه مایه احترام و شخصیت مقام زن در جامعه اسلامی است.


وی با تاکید  بر رعایت قوانین و شئونات اسلامی در دانشگاه افزود: دانشگاهیان علاوه بر رعایت دقیق موازین اسلامی باید به‌عنوان الگویی موفق و باارزش در جامعه  خودنمایی کنند.


باقری ترویج فرهنگ اسلامی در دانشگاه را رسالت خطیر استادان و متولیان فرهنگی دانست و تصریح کرد: نهادینه‌کردن فرهنگ رعایت حجاب در دانشجویان و قراردادن آنان در این مسیر، تکلیفی است که در دانشگاه باید انجام شود.


رئیس واحد بندرعباس با بیان اینکه دانشجویان و قشر جوان جامعه باید بدانند حجاب هیچ وقت مانع از فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی نمی‌شود، گفت: حجاب برخلاف تبلیغات سوء مادی‌گرایان، مایه اسارت و محدودیت زن نیست؛ بلکه مایه تشخص و آزادی است.


باقری بیان کرد: جامعه‌ای که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند و محیط آرام و امنی را برای جوانان فراهم سازند، به‌سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.


در ادامه  این جلسه بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های جدید به کارگروه‌ها اعلام شد و حاضران در جلسه انتقاد و پیشنهاد خود را در این زمینه ارائه دادند.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته