دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1397 - 13:56
در جلسه حجاب و عفاف دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر مطرح شد؛

استادان و دانشجویان، رزمندگان خط مقدم در جبهه آمران به حجاب و عفاف

اعضای کارگروه حجاب و عفاف دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بر نقش ویژه استادان و دانشجویان به‌عنوان رزمندگان خط مقدم در جبهه آمران به حجاب و عفاف تأکید کردند.
کد خبر : 316457
2.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوشهر، دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه کارگروه حجاب و عفاف این دانشگاه با بیان اینکه برای ایجاد انگیزه در برقراری مطلوب‌تر حجاب در دانشگاه باید از ظرفیت استادان و دانشجویان بهره گرفت، عنوان کرد: اعتماد متقابل، تعلق خاطر فرهنگی و تعامل مستمر میان استاد و دانشجو، مکانیزمی راهگشا در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است.

اسماعیل عبداللهی با تأکید بر اینکه باید مسئله حجاب و عفاف با رویکرد همه‌جانبه، اثرگذار و واقع‌گرایانه مد نظر قرار گیرد، عنوان کرد: حجاب و عفاف به‌عنوان یک موضوع و الزام مهم فرهنگی، محدود به زمان خاص و فردی مشخص نیست و باید برای ارشادکننده و ارشادشونده، حدی استاندارد و مطلوب در نظر گرفت تا منجر به نتیجه معکوس نشود.

دبیر هیأت امنای استان بوشهر با بیان اینکه برای ترویج مسئله حجاب و عفاف نیاز به عملکردهای مختلف، جذاب و کاربردی است، خاطرنشان کرد: باید با اقدامات اقناعی، توجیهی، فردی، به‌طور غیرمستقیم و غیر چالشی و بدون حضور دیگران و با آرامش کامل از حجاب و عفاف صیانت کرد.

عبداللهی پایه و اساس جامعه را حقوق، اعم از شهروندی، فردی و اجتماعی معرفی و اظهار کرد: الفبای حقوق، قانون و شریعت است و بر این اساس باید نظام و رویکرد نظام مند را نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه نظام یعنی ریل‌گذاری در مسیر اهداف مشخص‌شده که باعث جلوگیری از انحراف و ناهنجاری خواهد شد، گفت: در هر مسئله‌ای، پیشگیری بهتر از برخورد است و در تئوری‌های مسائل اجتماعی، سه مقوله نیاز، نظم و نظارت مورد بحث است و نیاز زمانی تأمین خواهد شد که ابتدا نظم حاکم شود و سپس نظارت وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این جلسه بر اهتمام و حساسیت بیش از پیش دانشگاهیان نسبت به مقوله حجاب و عفاف با برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی از قبیل سلامت و خانواده، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، مهارت‌های زندگی، تأثیر فضای مجازی در ارتباط با خانواده، عفاف و حجاب از دیدگاه قرآن و نهج‌البلاغه، نمایشگاه پوشش و حجاب، دعوت از استادان مجرب برای ارائه مشاوره‌های مذهبی در خوابگاه‌ها و اردوهای دانشجویی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و پیامکی، توزیع کتاب با محتوای حجاب و...تأکید کرد.

انتهای پیام/4062/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته