دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1397 - 13:47
نعمتی عنوان کرد:

استارت‌آپ ویکند دارویی؛ توسعه ایده‌های عملیاتی در تولید دارو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، برگزاری استارت‌آپ ویکند دارویی را در توسعه ایده‌های عملیاتی منتهی به تولید داروهای نوترکیب مؤثر دانست
کد خبر : 320554
636555127671557233.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دامغان، نعمت‌الله نعمتی در جلسه شورای عالی مرکز رشد علوم دارویی واحد دامغان هدف از برگزاری استارت‌آپ ویکند دارویی در پایان آذر سال جاری را توسعه ایده‌های عملیاتی در موضوع علوم دارویی عنوان کرد.


وی گفت: شرایط کشور در منویات مقام معظم رهبری، نشان از ضرورت تأمین زیرساخت‌های تحقیقاتی دارد که بتواند در شرایط تحریم، مجموعه نیازمندی‌های جامعه را پاسخگو باشد.


نعمتی افزود: محققان از واحد جامع دامغان انتظار دارند تا با تمام توانمندی علمی و تجهیزاتی به کشور کمک کند. این واحد اکنون با دریافت مجوزهای مربوط از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید تلاش جدی در تجمیع ایده‌پردازان داشته باشد و به صنعت دارویی و بهداشتی کمک کند.


رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان، خاطرنشان کرد: واحد دامغان با مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های مجهز و 6 مرکز تحقیقات دارویی، می‌تواند محور مطالعات دارویی بویژه در زمینه گیاهان دارویی باشد.


وی اظهار کرد: معمولاً یک استارت‌آپ موفق قابلیت رشد بیشتری نسبت به یک شرکت جاافتاده دارد، یعنی می‌تواند با سرمایه‌ای کمتر، نیروی کار با زمینه رشد بیشتری نسبت به شرکت‌های قدیمی داشته باشد و اگر از سوی یک مؤسسه متبحر علمی مانند دانشگاه باسابقه مطرح علمی و پژوهشی حمایت شود؛ بی‌گمان می‌توان به موفقیت بیشتر و مطمئن امیدوار بود.


نعمتی، حاضران در شورای عالی مرکز رشد واحد دامغان را مخاطب قرار داد و گفت: توان علمی و پژوهشی واحد دامغان می‌تواند جاذب نیروهای مستعد باشد و در دوره کوتاه شروع فعالیت‌ها نشان داده که علاقه‌مندان بسیاری قصد دارند از فرصت مطالعات جدّی این واحد استفاده و با ایده‌های نوین، بخشی از نیازمندی‌های کشور در زمینه داروها را تأمین کنند.


سرپرست واحد دامغان زمان برگزاری استارت‌آپ ویکند دارویی را 28 لغایت 30 آذر سال جاری اعلام کرد و یادآور شد: مرکز رشد علوم دارویی واحد دامغان امیدوار است تا در این فرصت تحقیقاتی، بهترین ایده‌های عملیاتی را معرفی کند.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
۰
سلام وخسته نباشید.روزانه یک میلیون عددداروی پروپوفول که داروی بیهوشی است در کشورمصرف میشود.واردات از هند وکره جنوبی است.سرمایه گذارهم داریم.
هلدینگ شایسته