دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آخرین وضعیت آب‌وهوای کربلا

مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: برای مرز غربی کشور از جمله زرباطیه و کربلای معلی وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.
کد خبر : 320481
_MID6139-01.jpeg

ناصر ملکی امروز در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا اظهار کرد: از فردا (پنج‌شنبه) دمای هوا در نقاط مرزی مهران و مرز زرباطیه عراق و همچنین کربلای معلی کاهش پنج درجه‌ای خواهد داشت.


مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: افزون بر این با وزش باد امکان بروز گرد و خاک در مرز مهران و خاک عراق از جمله مناطق زرباطیه و کربلای معلی دور از انتظار نیست.


وی ادامه داد: این رویه از روز پنج‌شنبه آخر هفته جاری شروع و تا روز شنبه ابتدای هفته آتی پنجم آبان‌ماه استمرار دارد و هوای نقاط  مرزی ایران و عراق در نزدیکی استان ایلام و همچنین کربلا و زرباطیه عراق گرد و غباری می‌شود.


این مسئول اضافه کرد: طی این مدت وزش باد شدید تا نسبتاً شدید نقاط مرزی ایران و عراق را در بر خواهد گرفت و سبب بروز گرد و غبار همراه با وزش باد شدید تا نسبتاً شدید خواهد شد.


ملکی تصریح کرد: وزش باد در نقاط مرزی به صورت لحظه‌ای تا 20 متر بر ثانیه هم افزایش یابد البته این میزان وزش باد شامل کربلا نمی‌شود و وزش باد در این شهر کمتر است.


مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: از ابتدای شنبه هفته آتی وضعیت هوای کربلا عادی می‌شود اما با افت دما تا پنج درجه مواجه خواهیم شد.


وی به مسئولان امر توصیه کرد از تردد زوار در این زمان به مرز ممانعت کنند تا مشکلی پدید نیاید و زوار تا آرامش هوا در محیط‌های شهری استقرار یابند و از تردد در مرز در این شرایط خودداری کنند.


انتهای پیام/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته