پژوهشهای بازاریابی منتشر شد
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، کتاب «پژوهشهای بازاریابی» تألیف «هر. بوش. اورتینائو» با ترجمه علی قلی پورسلیمانی توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منتشر شد.
این کتاب ترجمه اثری با عنوان «پژوهش های بازاریابی در محیط اطلاعات دیجیتالی» نوشته اساتید بازاریابی دانشگاه ایالتی کینیسا است.
پژوهش های بازاریابی، در فصلهایی به روشهای پژوهش کیفی اختصاص دارد و مصاحبه عمیق، گروههای کانون و سایر روشهای گردآوری دادههای کیفی نظیر قومنگاری، مطالعات موردی و انواع تکنیکهای مصاحبه فرافکن بهصورت نسبتاً مفصل در این کتاب مورد بحث قرار گرفتهاند. در سایر فصلها، پژوهش کمی (توصیفی، علمی، آزمایشی و...) در بازاریابی مورد مطالعه قرار گرفته است.
برخی از نوآوریهای قابل اشاره در کتاب، مختص به فصلهایی به روشهای گردآوری دادههای کیفی و نحوه تجزیه و تحلیل و گزارشنویسی آنهاست. در این فصول به مصاحبه عمیق و گرههای کانون بهعنوان برخی از تکنیکهای پرسشگری و سایر روشهای گردآوری دادههای کیفی نظیر قومنگاری، مطالعات موردی و انواع تکنیکهای مصاحبه فرافکن بهصورت نسبتاً مفصل پرداخته است.
در این کتاب بیشتر از سایر موضوعات بر نقش دادههای ثانویه بهویژه بهعنوان بخشی از مدیریت ارتباط با مشتری مورد تأکید قرار گرفته است، زیرا امروزه شرکتها به طور روزافزونی به سمت انبارهای داده داخلی خود گرایش پیدا کردهاند. این انبارها از اطلاعات ثانویه داخل و خارج از شرکت گردآوری و انباشته شدهاند.
سایر فصول پژوهشهای بازاریابی، به چگونگی گردآوری دادههای اولیه، نحوه تجزیه و تحلیل گزارشنویسی پژوهش کمی اختصاص دارد. به علاوه در چند فصل کلیه تکنیکهای آماری جهت پردازش و تجزیه و تحلیل دادههای کمی به زبانی بسیار ساده و قابل فهم برای کلیه کاربران به تفصیل توضیح داده شده است.
این کتاب میتواند در کلیه سطوح اعم از دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی برای درس تحقیقات بازاریابی و روش تحقیق مورد استفاده دانشجویان و اساتید قرار گیرد.
کتاب پژوهشهای بازاریابی، تألیف هر. بوش. اورتینائو با ترجمه علی قلی پورسلیمانی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در 239 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 20هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منتشر شد.
انتهای پیام/4072/خ
انتهای پیام/