دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مقدمه‌ای بر طراحی نواحی مسکونی کتاب شد

کتاب «مقدمه‌ای بر طراحی نواحی مسکونی» تألیف «مایک بیدلف» با ترجمه محمدعلی جلالی‌نسب توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز منتشر شد.
کد خبر : 321799
==.png

به گزارش گروه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، «مقدمه‌ای بر طراحی نواحی مسکونی» تألیف «مایک بیدلف» با ترجمه محمدعلی جلالی‌نسب توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز منتشر شد.


این کتاب اثری کامل و پر ارزش برای تمامی پژوهشگران و دست‌اندرکاران طراحی و برنامه‌ریزی شهری، مهندسی عمران، معماری و معماری منظر است که در جستجوی راهنمایی جامع در زمینه نظریه و کنش طراحی و چیدمان نواحی مسکونی بوده‌اند.


مایک بیدلف، استاد طراحی شهری در دانشگاه کاردیف، با طرح چارچوبی روشن و منسجم، اطلاعات عملی و جامعی را برای طراحان توسعه‌های مسکونی تشریح می‌کند. این اثر دربرگیرنده نمونه‌های متعدد از کشورهای گوناگون و تصاویر روشنگر است. شمول و گستردگی آن چنان منبعی به دست می‌دهد که مطالعه آن را باید به تمامی دست‌اندرکاران طراحی و برنامه‌ریزی توسعه‌های جدید مسکونی توصیه کرد.


توسعه مسکونی موفق باید در سطوح متفاوت مالی، اجتماعی و محیطی اثربخش باشد. این کتاب شامل تحلیل کارایی فضاهای تجاری، اهمیت ساخت مکان، پایداری محیطی و طراحی قابلیت دسترسی است. مایک بیدلف همچنین رویکردهای مؤثر برای کاهش جرم و جنایت و افزایش نفوذناپذیری بافت را، به‌عنوان بخشی از رویکردی یکپارچه به طراحی شهری، به تفصیل مطرح می‌سازد.


این کتاب به کمک غنای تصویری، روشنگر چگونگی تبدیل اصول و آرمان‌های طراحی به راه‌حل‌های عملی است. بدون پیش‌داوری، نقاط قوت و ضعف راه‌حل‌های معین طراحی را مورد تأکید و واکاوی قرار می‌دهد و از این طریق بر عمق تفکر و خلاقیت طراحان می‌افزاید.


کتاب مقدمه‌ای بر طراحی نواحی مسکونی تألیف مایک بیدلف با ترجمه محمدعلی جلالی‌نسب در 258 صفحه، تیراژ 2 هزار نسخه با قیمت 25 هزار تومان، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز راهی بازار نشر شد.


انتهای پیام/4072/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته