دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

روش جدید سرمایه‌گذاری آموزش عالی در هند

مؤسسات آموزش عالی هند روش جدیدی برای سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها پیش گرفته‌اند.
کد خبر : 320352
cache-9638-0x0.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینساید هایر اد، مؤسسات آموزش عالی خصوصی در هند از سیستم جدیدی برای جذب سرمایه استفاده خواهند کرد و به‌جای بودجه دولتی از بودجه‌های شخصی استفاده خواهد کرد که این امر فشار زیادی را روی خانواده‌ها وارد می‌کند.


سیستم آموزش عالی هند در دهه گذشته تحولات زیادی را پشت سر گذاشته است، نه‌تنها میزان مشارکت دانشجویان از نژادهای مختلف بیشتر شده بلکه تعداد دوره‌های فنی نیز افزایش زیادی داشته است. مؤسسات آموزش عالی خصوصی نیز نقش مهمی در این تحولات داشته‌اند. چشم‌انداز در حال تغییر آموزش عالی نتیجه سیاست‌های اصلاحی ساختاری و تغییرات جدید اقتصادی است که تأثیرات به‌سزایی روی تصمیم‌گیری‌های آموزش عالی می‌گذارند.


تغییرات سیاسی منجر به ایجاد تحولات اساسی در مؤسسات آموزش عالی می‌شود. اکثر مؤسسات آموزش عالی در هند به دلیل کاهش بودجه دولت مرکزی و منطقه‌ای به خصوصی‌سازی روی آوردند.


رشد آموزش عالی در سال 2009 در هند شروع شد. میزان ثبت‌نام در سال 2009 حدود 20/7 میلیون بود و ممکن است در سال 2018 به 34/6 میلیون برسد. براساس گزارش‌ها، در سال 16-2015 میزان ثبت‌نام به 24/5 درصد رسیده است. این امر باعث شد که تعداد مؤسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی در این کشور به‌شدت افزایش پیدا کند؛ اما بودجه دولت نتوانست با این توسعه پیش برود.


انتهای پیام/4021/


 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته