دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1397 - 06:07

نیاز هند به سیستم آموزش عالی جهانی

نیاز کشور هند به سیستم آموزش عالی در سطح جهان بیشتر از مؤسسات آموزش عالی است.
کد خبر : 322549
bigstock-Celebration-Education-Graduati-107573129.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ایندیا وست، کشور هند سومین سیستم آموزشی عالی را در جهان دارد. در سال 2016، 799 دانشگاه و 39 هزار و 71 کالج در سراسر این کشور وجود داشت که آمار شگفت‌انگیزی است. توسعه آموزش عالی در هند کمی بیشتر از 50 سال قبل شروع شد.


از 1950 تا 2014 تعداد دانشگاه‌ها در هند 34 برابر شده است. تعداد کالج‌ها نیز از 1950 تا 2013 در این کشور 74 برابر شده است. گفتنی است که رشد سرسام‌آور مؤسسات آموزش عالی با کیفیت آموزشی ارائه‌شده در آنها تطابقی ندارد. درواقع شکاف بین کیفیت و کمیت در آموزش عالی هند چنان زیاد است که یکی از موانع عمده بر سر راه جهانی شدن هند به شمار می‌رود.


اگر هند بخواهد به یکی از کشورهای تراز اول جهان تبدیل شود، باید سیستم آموزش عالی‌اش را در سطح جهانی توسعه دهد. دو سال پیش دولت هند سعی کرد کیفیت آموزش عالی را بالا ببرد. بنابراین پیش‌نویس قوانینی برای نوآوری‌های جدید به نام «یو جی سی» را ارائه داد که مؤسسات آموزشی دولتی را به مؤسسات آموزشی در سطح جهانی تبدیل می‌کرد.


6 مؤسسه تا سال 2018 در این پروژه شرکت کردند و به‌عنوان مؤسسات برجسته شناخته شدند. این امر مرتبه مؤسسات آموزش عالی هند را به میزان قابل‌توجهی بالا برد که کار بدی نیست؛ اما مشکلات اساسی آموزش عالی هند را حل نمی‌کند.


این پروژه تنها باعث شد که ظرفیت برخی از دانشگاه‌های هند بیشتر شود تا جایگاه آنها در رتبه‌بندی جهانی بالا برود. اما این امر به افراد زیادی کمک نمی‌کند. هرچند هند به مؤسسات آموزش عالی جهانی نیاز دارد؛ اما از آن مهم‌تر به یک سیستم آموزش عالی در این سطح جهانی نیازمند است.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته