دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تکنولوژی آموزش را متحول می‌کند

پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که پای ابزار و گجت‌های پیشرفته به کلاس‌های درس نیز باز شود.
کد خبر : 320225
499ce8bfe059d15e3ecc960c3b88b3b9.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، با استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی می‌توان مطالب درسی را به روش‌های نوینی به دانشجویان آموزش داد. همچنین این تکنولوژی‌ها یادگیری مفاهیم را برای دانش‌آموزان راحت‌تر می‌کند. این روش‌ بازدهی مواد درسی را بالا می‌برند بدون این‌که تغییری در تجربه یادگیری ایجاد کنند.


مدل SAMR (که مخفف جایگزینی، تقویت، اصلاح و تعریف دوباره است) به استادان و معلم‌‎ها کمک می‌کند تا با تکنولوژی‌های آموزشی در کلاس درس کنار بیایند. گوگل داکز یکی از ابزارهای آموزشی است که نحوه همکاری و ارتباط برقرار کردن دانشجویان را تغییر می‌دهد. گفتنی‎ است که یکی از اشکالات تکنولوژی‌های آموزشی شخصی‌سازی‌شده این است که برای استفاده از اکثر آنها باید در آنها ثبت‌نام کرد یا پول پرداخت.


بیشتر استادان نمی‌دانند که از چه تکنولوژی‌هایی در کلاس درس استفاده کنند. برای انتخاب بهترین ابزار آموزشی استادان باید این سؤالات را از خود بپرسند: آیا پیچیدگی موضوع درسی را کاهش می‌دهد؟ آیا ظرفیت و قدرت دانشجویان را به حداکثر می‌رساند؟ آیا می‌تواند کار جدیدی در کلاس درس انجام دهد؟ آیا ارتباط انسانی را در کلاس درس افزایش می‌دهد؟ اگر یک ابزار آموزشی این ویژگی‌ها را داشته باشد، برای استفاده در کلاس درس مناسب است.


استفاده از مدل‌های یادگیری شخصی‌سازی‌شده هر روز افزایش می‌یابد؛ چراکه استادان مجبور به بازتعریف روش‌های آموزشی هستند. در همین حین با تحول و پیشرفت تکنولوژی هر روز گجت‌های زیادی طراحی و تولید می‌شوند تا زندگی را برای انسان راحت‌تر کنند و کارهای پیچیده را آسان کنند. این موج نوآوری و اختراع منجر می‌شود تا تکنولوژی‌های روز وارد سیستم‌های آموزشی شوند.


انتهای پیام/4021/پ


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته