نیاز آموزش عالی به تکنولوژی
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، ابزارهای آموزش عالی پیشرفتهتر میتواند روش تدریس استادان و یادگیری دانشجویان را تغییر دهد. برخی از استادان نگران این هستند که ابزارهای آموزشی نقش آنها را در کلاس کمرنگ میکند یا تعامل با آنها در تدریس دشوار است؛ اما اکثر استادانی که از این ابزارها استفاده کردهاند میگویند تجربه یادگیری و نتایج نهایی دانشجویان بهبود یافته است.
در سالهای اخیر استادان در روشهای آموزشی خود از دستگاههای دیجیتال بیشتری استفاده میکنند تا فعالیت دانشجویان را تحت نظر داشته باشند. بسیاری از آنها نیز با استفاده از ابزارهای آموزشی دیجیتال، درسهای جدیدی ایجاد میکنند یا درسهای قبلی را بازسازی میکنند.
دانشجویان با ابزار الکترونیک شخصی خود محیط دانشگاهها را دیجیتال کردهاند و استادان از مزایای این محیط بهره میبرند. براساس آمارها حدود 92 درصد از دانشجویان دانشگاهها و کالجهای دانشگاه لپتاپ دارند، 93 درصد از آنها گوشی هوشمند و 45 درصد از آنها تبلت دارند.
قابلیتهای تعاملی ابزارهای دیجیتال فرصتی برای استادان ایجاد میکند تا با دانشجویان بهتر ارتباط برقرار کنند. همچنین بازخورد بهتری از دانشجویان ارائه میدهد و روش تدریس را بهنحوی بهبود میبخشد که نیازهای دانشجویان و کلاس را برطرف کند. استادان با استفاده از ابزار الکترونیک میتوانند بر تکالیف و عملکرد دانشجویان نظارت کنند. بدینترتیب اگر دانشجویی مشکل داشته باشد، استاد میتواند بهطور آنلاین او را راهنمایی کند و نکاتی را گوشزد کند.
نتایج مطالعات جدید نشان میدهد که ابزارهای دیجیتال میتوانند محتوای ارزشمندی داشته باشند و به نفع دانشجویان، استادان و مؤسسات آموزشی هستند.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/