دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1397 - 11:05
سالاری عنوان کرد:

آمار کافی، به‌روز و دقیق لازمه مدیریت صحیح

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، وجود آمار کافی، دقیق و به روز را در مدیریت صحیح و اتخاذ تدابیر لازم موثر قلمداد کرد.
کد خبر : 320162
اندازه-گیری-عملکرد-سئو.jpg

یاسر سالاری به‌مناسبت اول آبان، روز آمار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمان، اطلاعات آماری را اصلی‌ترین رکن برای برنامه‌ریزی صحیح توصیف و اظهار کرد: برنامه‌ریزی مهم‌ترین شاخص برای یک مدیریت خوب است و این موضوع فقط با بهره‌گیری از آمار و اطلاعات دقیق و واقعی امکان‌پذیر خواهد بود.


وی برنامه‌ریزی، مدیریت و آمار و اطلاعات را اضلاع مثلث توسعه توصیف کرد و توضیح داد: این سه گزینه لازم و ملزوم یکدیگر هستند و توسعه بدون برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی بدون آمار، قابل تحقق نیست و به همین منظور باید به اصل آمار نگاه جامع داشته باشیم.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد کرمان با اشاره به توسعه سریع در عصر اطلاعات گفت: در این دوره با توجه به نظام آماری کشور و حجم و کیفیت بانک‌های اطلاعاتی می‌توان آمار و اطلاعات را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در کشورها دانست و باید قبول کنیم که اطلاعات از طلا ارزشمندتر است و هیچ یک از شاخص‌های توسعه این قدرت را ندارند.


عضو شورای فرهنگی واحد کرمان افزود: در مسائل دانشگاه به‌عنوان یک نهاد فرهنگی و علمی، نقش آمار بسیار پررنگ و قابل توجه است به‌گونه‌ای که نه تنها موجب تسهیل امور مربوط به برنامه‌ریزی فرهنگی می‌شود؛ بلکه مدیران را در پاسخگویی هرچه بیشتر به نیازهای مخاطبان یاری می‌کند.


وی با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی واحد آمار و سنجش در مراکز فرهنگی ادامه داد: مراکز سنجش باید آرا و افکار عمومی و بازخورد فعالیت‌های فرهنگی را جمع‌آوری کرد و پس از تحلیل به‌منظور اتخاذ تصمیم‌های صحیح در اختیار سطوح مختلف مدیران ارشد، استادان، دانشجویان و کارکنان قرار دهد.


انتهای پیام/4062


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته