دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1397 - 07:07
معاون مرکز آمار و فناوری آموزش‌و‌پرورش خبر داد؛

افزایش 5 هزار نفری مربیان پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی، آمار و منابع اطلاعات مرکز آمار و فناوری آموزش‌و‌پرورش از افزایش 5 هزار نفری نیرو در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش خبر داد.
کد خبر : 291850

حمید علیین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره انتقاد برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص کمبود نیروی پرورشی در مدارس، گفت: وزارت آموزش‌و‌پرورش بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تحت عنوان «قانون احیای معاونت پرورشی» در بخش معاونت پرورشی حمایتی اقدام می‌کند یعنی اگر در تمامی بخش‌ها کاهش به علت بازنشستگی گسترده کارکنان نیروها صورت بگیرد در این بخش نه تنها کاهشی وجود نخواهد داشت بلکه افزایش نیروبری نیز خواهیم داشت.


وی افزود: بر اساس قانون احیا باید به ازای هر 4 دانش‌آموز یک ساعت مربی پرورشی و به ازای هر 150 دانش‌آموز یک معاون پرورشی در مدارس حضور داشته باشد؛ البته این قانون به دلیل کمبود نیرو از ابتدا به صورت کامل اجرا نشد.


معاون برنامه‌ریزی، آمار و منابع اطلاعات مرکز آمار و فناوری آموزش‌و‌پرورش بیان کرد: سال گذشته در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش 41 هزار نفر به فعالیت اشتغال داشتند که در سالجاری این عدد به 46 هزار نفر خواهید رسید این در حالی است که در همه بخش‌ها به جز فعالیت معلم و مدرسه به علت موج بازنشستگی کارکنان، کاهش اختصاص نیرو وجود داشته است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته