دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1397 - 17:16
اسفندیار:

دانشجويان سرمايه اصلی کشور هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر گفت: دانشجويان سرمايه اصلی دانشگاه و کشور هستند.
کد خبر : 320078
4.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اسلامشهر، گردهمایی بزرگ دانشجویان تازه وارد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با حضور حجت‌الاسلام علیرضا رجالی‌تهرانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، مسعود مرسل‌پور فرماندار، محمودرضا اسفندیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر، معاونان و جمعی از مسئولان این شهرستان بعد‌ از‌ ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد این شهر برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در این گردهمایی، دانشگاه را فرصت طلایی زندگی و سکوی پرتاب دانشجو به آسمان دانش و معرفت برشمرد و دانشجويان را سرمايه اصلی دانشگاه و کشور دانست و با اشاره به توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان کشور بر هوشیاری دانشجویان در این زمینه تأکید کرد. 


محمودرضا اسفندیار ورود به دانشگاه را آغاز فصلی جدید در زندگی دانست و ورود به این برهه شیرین را به دانشجویان حاضر تبریک گفت و با تأکید بر استفاده بهینه از فرصت‌های موجود در این دوره از زندگی علمی و آموزشی، آن‌ را فرصتی طلایی و غیرقابل تکرار دانست.


وی با اشاره به ایام اربعین حسینی و لزوم تدبر و تفکر در این زمینه، خطاب به دانشجویان و حاضران، خواستار درس آموختن در دانشگاه بزرگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نیز در این مراسم گفت: توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به اخلاق حرفه‌ای استادان و اعضای هیأت علمی و اخلاق دانشجویی در کنار علم‌آموزی بسیار مهم است.


حجت‌الاسلام علیرضا رجالی‌تهرانی با اشاره به تحصیل بیش از 330 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در مقایسه با حدود 42 هزار دانشجو در مجموعه کل دانشگاه تهران، از ظرفیت و توان بالای دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با این تعداد دانشجو سخن گفت.


فرماندار اسلامشهر هم در این مراسم دانشگاه، استاد و دانشجو را سه مؤلفه و مقوله مقدس در جمهوری اسلامی ایران دانست که تفاوت‌های بسیاری با سایر کشورها دارد. 


به گفته مسعود مرسل‌پور، نوع نگاه به مسائل علمی و نقش بی‌بدیل دانشجویان در روشنگری در چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی نمونه بارز این تفاوت‌هاست و نقش دانشجویان در تمام برهه‌های دوران دفاع مقدس و پس از آن در دوران سازندگی و آبادانی نیز انکارناپذیر است.


وی از اختراعات و نوآوری‌های مهم و تحول‌آفرین دنیا توسط دانشجویان ایرانی در داخل و خارج از مرزهای جغرافیایی کشور سخن گفت و آن‌ را از نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران به دانشجو و دانشگاهیان دانست.


این مراسم با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ادامه پیدا کرد و بسته‌های فرهنگی بین حاضران توزیع شد و اهدای کمک هزینه زیارتی مشهد مقدس به 10 نفر از دانشجویان به قید قرعه نیز انجام گرفت.


حاضران در این گردهمایی از نمایشگاه توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در پیشگیری از ایدز و اعتیاد نیز بازدید کردند.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته