دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1397 - 12:23
سرمست:

پرداخت یارانه احزاب منوط به تطبیق اساسنامه با قانون جدید است

دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب با تأکید بر اینکه ۵۱ حزب برای پرداخت یارانه احزاب معرفی شده‌اند، اعلام کرد: احزابی که اساسنامه خود را با قانون جدید تطبیق ندهند یارانه دریافت نمی‌کنند.
کد خبر : 319948

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بهرام سرمست در نشست خبری درباره دوازدهمین مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و تشکل‌های سیاسی وزارت کشور اظهار کرد: در این جلسه دو مورد استعلام و سه دستور جلسه نیز درباره بررسی مجمع عمومی انتخاباتی احزاب بود.
وی با بیان اینکه درخواست جمعیت حقوق‌دان ایرانی مدافع حقوق بشر برای تغییر به سازمان مردم‌نهاد در کمیسیون تصویب شد، افزود: این تشکل به دلیل اینکه غیرسیاسی بوده می‌تواند در موعد مقرر با رعایت سازوکار قانونی این کار را انجام دهد.


دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب با اشاره به درخواست تشکل جامعه اسلامی دانشگاهیان ایران برای تغییر به انجمن صنفی، اعلام کرد: با توجه به اینکه این جامعه تشکل سیاسی بوده باید مراحل انحلال را طی کرده و برای فعالیت دوباره پرونده تشکیل دهد.
وی تصریح کرد: سومین مورد بررسی شده که کنگره مجمع اسلامی کارکنان بانک مطرح شده و بر اساس اساسنامه این مجمع انتخابات شورای مرکزی آن مورد تصویب قرار گرفت.
سرمست با بیان اینکه اساس‌نامه و تطبیق انتخابات شورای مرکزی مجمع اسلامی مهندسان ایران مورد تصویب قرار گرفت، ادامه داد: مجمع انتخاباتی حزب کارگزاران سازندگی بررسی و تأیید شده ولی تطبیق شورای مرکزی حزب به جلسه بعد موکول شد.
وی با بیان اینکه تعداد جلسات کمیسیون در سال ۹۶ مجموع هشت جلسه بود و در سال جاری ۱۲ جلسه برگزار شد، گفت: در سال ۹۶ نیز ۱۵ پرونده در کمیسیون بررسی شد که ۵ مورد برای انجمن‌های اقلیت‌های دینی بود و در سال ۹۷ از ۹۳ جلسه برگزار شده، ۲۲ پرونده مربوط به تشکل‌های اقلیت‌های مذهبی بود.
دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب و تشکل‌های سیاسی وزارت کشور در پاسخ به سؤالی درباره بررسی شورای مرکزی حزب اعتماد ملی نیز گفت: مراحل بررسی شورای مرکزی این حزب در دست بررسی است.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه ۵۱ حزب برای پرداخت یارانه احزاب معرفی شده‌اند، اعلام کرد: احزابی که اساسنامه خود را با قانون جدید تطبیق ندهند یارانه دریافت نمی‌کنند.


انتهای پیام/۴۰۸۲/4071


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب