دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1397 - 11:44
سرمست:

فرهنگ تحزب به‌خوبی در کشور بازگو نشده است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: فرهنگ تحزب به‌خوبی در کشور بازگو نشده و وزارت کشور پاسخگوی خود در این زمینه است.
کد خبر : 313220
2521583.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بهرام سرمست در نشست خبری ظهر امروز با اشاره به مصوبات سیزدهمین کمیسیون ماده ۱۰ خانه احزاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درخواست حزب راه ملت برای ارائه مهلت ۶ ماهه برای هماهنگی کارهای حزب مورد بررسی قرار گرفت و طبق تبصره سوم با تمدید سه ماه موافقت شد.


وی با اشاره به لیست احزابی که برای یارانه، موارد قانونی را انجام و شرایط را با قانون تطبیق داده‌اند، ادامه داد: ۲۰ تشکل و حزب برای دریافت یارانه به خانه احزاب ایران معرفی می‌شوند.


مدیرکل سیاسی وزارت کشور با تأکید بر اینکه احزاب باید آسیب‌شناسی خوبی کنند، گفت: فرهنگ تحزب به‌خوبی در کشور بازگو نشده و وزارت کشور در این زمینه پاسخگوست و  بازده کمیسیون هفت برابر در این سال افزایش یافته است.


سرمست با بیان اینکه برای برگزاری کنگره احزاب تساهل و تسامح شده است و برای برخی از احزاب که توان مالی نداشتند سالن از شهرداری برای آن‌ها گرفته شد، خاطرنشان کرد: استانداران ملزم شده‌اند گزارش‌های سه ماه برای وضعیت احزاب و تشکل‌های سیاسی و دانشجویی ارائه دهند.


وی با بیان اینکه سامانه پایش مدیریت سیاسی استان‌ها پیاده‌سازی شده است، عنوان کرد: تأسیس خانه احزاب، نحوه هم‌اندیشی با احزاب و توسعه دفاتر آن‌ها از کارهای دیگر وزارت کشور در سراسر استان‌هاست و عملکرد کیفی استانداران در گسترش توسعه سیاسی را اندازه‌گیری و رصد می‌شود.


انتهای پیام/4082/4071/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته