دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

از تقابل دو تخریب‌گر تا عطش جنگجوی صحرا

پرسپولیس و السد در حالی در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند که نبرد ستاره‌های دو تیم بر زیبایی بازی خواهد افزود.
کد خبر : 319917
0f3411f6-5c34-4324-ad7b-cbaafa066998.jpg

گروه ورزشی خبرگزاری آنا؛  حسین بوذری - تیم‌های پرسپولیس و السد قطر در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.


بر این اساس، تیم پرسپولیس که در دور رفت موفق شده بود در دوحه تیم پر ستاره السد را از پیش‌رو بردارد امروز می‌تواند از امتیاز میزبانی نهایت استفاده را برده و با شکست حریف در دو بازی رفت و برگشت برای نخستین‌بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.


دیدار برگشت اهمیت فوق‌العاده‌ای برای دو تیم دارد؛ السد برای جبران شکست رفت پای به میدان می‌گذارد و نماینده کشورمان نیز برای حفظ نتیجه دیدار رفت و پیروزی مقابل یاران ژاوی به میدان خواهد آمد.


در زیر نگاهی می‌اندازیم به بازیکنانی که می‌توانند در دیدار برگشت تأثیرگذارتر باشند و عملکردشان زیر ذره‌بین خواهد بود.


* بیرانوند ـ الدوساری؛ نبرد دو مدعی با دو رکورد متفاوت 


علیرضا بیرانوند دروازه‌بان باتجربه پرسپولیس که در دیدار رفت مقابل السد قطر بهترین نمایش ممکن را با مهار 6 شوت السدی‌ها داشت و موفق شد اولین کلین‌شیت خود را در مرحله حذفی به‌جای بگذارد برای بازی فردا انگیزه صدچندان دارد و می‌خواهد برای نخستین‌بار همراه پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد.


بیرانوند از بازی نخست دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا تاکنون 9 گل دریافت کرده است و امیدوار است دومین کلین‌شیت خود را در بازی مقابل یاران ژاوی انجام دهد.


در سوی مقابل سعد الدوساری قرار دارد، دروازه‌بانی که به دلیل مصدومیت دو ماه دور از میادین بود و برشام در غیاب او وظیفه حراست از دروازه تیمش را برعهده داشت.


الدوساری در دیدار رفت بارها ناجی دروازه تیمش شد، اما برخلاف بیرانوند نتوانست کلین‌شیت کند و با فرصت‌طلبی بازیکنان پرسپولیس دروازه‌اش باز شد تا کار سختی در دیدار برگشت مقابل پرسپولیس میزبان داشته باشد.


فریرا روی الدوساری برای دیدار فردا حساب ویژه‌ای باز کرده است و امیدوار است با درخشش این دروازه‌بان بتواند با فرصت‌طلبی مهاجمان زهردار خود کار پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی دشوار کند.


جلال حسینی ـ پدرو میگل؛ برتری محسوس سید ایرانی بر ستاره اسپانیایی


سیدجلال حسینی و پدرو میگل دو مدافع مستحکم پرسپولیس و السد قطر یار اصلی تیم‌شان هستند و کادرفنی السد و پرسپولیس حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرده‌اند.


این دو بازیکن هرگز در طول بازی در لیگ قهرمانان آسیا تعویض نشده‌اند؛ مقایسه سید جلال حسینی با همتای اسپانیایی‌اش نشان از برتری محسوس مدافع ایران دارد.


در حالی که میگل هیچ شوتی به سمت دروازه حریفان نزده، سید جلال سه شوت به سمت دروازه حریفان داشته و دو گل حیاتی هم برای تیمش به ثمر رسانده است.


این دو مدافع سابقه یک بار محرومیت را دارند و هر دو، دو بار کارت زرد داور را مقابل خود دیده‌اند.


کمال ـ گابی؛ نبرد دو تخریب‌گر


مصاف دو مدافع تدافعی تیم‌های السد قطر و پرسپولیس تهران در دیدار برگشت لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند بسیار جذاب و تماشایی باشد.


گابی ستاره اسبق تیم اتلتیکومادرید که یکی از امیدهای فریرا برای استحکام خط میانی تیمش است، برای دیدار برگشت با پرسپولیس انگیزه فراوانی دارد و در گفتگویی اعلام کرده که هرطور که شده تیمش می‌خواهد راهی فینال شود و برای این منظور بازیکنان تیمش از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.


فریرا برای بازی با پرسپولیس در دیدار برگشت قصد دارد از تجربه گابی نهایت بهره را ببرد و با حضور ژاوی ضربه نهایی را به نماینده ایران وارد بیاورد.


در سوی مقابل کمال کامیابی‌نیا حضور دارد، بازیکنی که برانکو مأموریت ویژه‌ای به او داده، از جمله مهار گابی هافبک اسبق اتلتیکومادرید که در دیدار با استقلال در مرحله یک‌چهارم نهایی به تنهایی خط میانی تیمش را زیر سلطه خود درآورد و اجازه کوچک‌ترین تحرک را به شاگردان شفر نداد.


مأموریت کمال شاید از سایر بازیکنان پرسپولیس سخت‌تر باشد، چراکه گابی اکنون در اوج آمادگی است و به راحتی می‌تواند بازیکنان حریف را از جریان بازی خارج کند.


علاوه بر این، گابی باید هافبک‌های هجومی و مهاجمان تیمش را تغذیه کند.


کامیابی‌نیا در صورتی که بتواند نقش خود را به عنوان تخریب‌گر به خوبی ایفا کند می‌تواند شانس تیمش را برای جلوگیری از تغذیه هافبک‌ها و مهاجمان السد را بالاتر ببرد.


بشار ـ ژاوی؛ دیدنی‌ترین تقابل نیمه‌نهایی


ژاوی، نامی که نیاز به تعریف و تمجید ندارد و هر فوتبال‌دوستی اگر نام ژاوی را بشنود بازی‌های او برای بارسلونا در ذهنش خطور می‌کند.


هافبک اسپانیایی السد که نقش غیرقابل انکاری در موفقیت‌های تیم السد طی سال‌های گذشته و در لیگ قهرمانان فصل جاری داشته، امیدوار است با پیروزی مقابل پرسپولیس همچون دیگر نماینده ایران یعنی استقلال تیمش را به فینال آسیا رهنمون کند.


قدرت حمل توپ بالا و پاس‌های بی‌نقص و کلیدی به مهاجمان از ژاوی یک پاسور تمام‌عیار ساخته است، هافبکی که در یک لحظه ممکن است تمام معادلات را بر هم بزند.


در سوی مقابل بشار رسن هافبک عراقی قرار دارد، بازیکن باتکنیک و ضربه‌آزادزن پرسپولیس که تقابل او با ژاوی می‌تواند بر جذابیت بازی پرسپولیس و السد بیفزاید.


رسن در دیدار فردا می‌تواند با ایجاد مزاحمت برای ستاره اسپانیایی السد، نبض میانه میدان را در دست بگیرد و قدرت بازی‌سازی را از ژاوی سلب کند.


هافبک تکنیکی پرسپولیس که بارها توانسته با تکنیک ناب خود بازیکنان تیم حریف را به زحمت وادارد، فردا باید با ستاره‌ای مقابله کند که کلکسیونی از افتخارات است، اما رسن با اجرای دستورات کادر فنی می‌تواند آزادی را برای ژاوی به کابوس تبدیل کند.


تقابل منشا ـ علی‌پور و عفیف ـ بونجاح؛ عطش گلزنی در فاز حمله


شاید بیش از مهاجمان پرسپولیس، بونجاح و عفیف در دیدار برگشت عطش گلزنی داشته باشند، به خصوص بونجاح که در دیدار رفت هر چه زد به در بسته خورد و با هوشیاری مدافعان و دروازه‌بان پرسپولیس ستاره الجزایری السد کاری از پیش نبرد.


اکرم عفیف نیز که در بازی با استقلال ستاره بی‌چون و چرای تیمش بود و در بازی رفت همچون بونجاح نتوانست برای تیمش گلزنی کند تمام توان خود را در دیدار برگشت به کار خواهد بست تا بلکه دروازه پرسپولیس را باز کند.


در سوی دیگر علی‌پور و منشا قرار دارند، مهاجمان موفق پرسپولیس که در دیدارهای گذشته نشان داده‌اند به هماهنگی کامل با یکدیگر رسیده‌اند، به خصوص منشا که دوباره توانسته اعتماد برانکو را به خود جلب کند و حتی در دیدار رفت موفق شد دروازه تیم پرستاره السد را در خانه حریف باز کند.


تقابل علی‌پور و منشا با مدافعان السد از جمله پدرو میگل، حسن عبدالکریم و حامد اسماعیل می‌تواند روز رویایی را برای هواداران رقم بزند، به خصوص اگر این تقابل منجر به گلزنی مهاجمان پرسپولیس شود.


در سوی دیگر بونجاح و عفیف قرار دارند، مهاجمان زهرداری که در دیدار رفت نتوانستند از پس فرمانده خط دفاعی پرسپولیس یعنی سید جلال حسینی و سایر مدافعان برآیند و می‌خواهند فردا اعاده حیثیت کرده و دروازه تیم پرسپولیس را با خطر مواجه کنند، اما عملکرد حضور سید جلال و سایر مدافعان تیم پرسپولیس همچون دژی مستحکم مقابل مهاجمان السد قطر عمل خواهد کرد.


انتهای پیام/4078/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته