دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1397 - 12:46
پناهیان تأکید کرد:

لزوم آموزش سبک زندگی صحیح به دانشجویان

استاد حوزه و دانشگاه از استادان خواست سبک زندگی صحیح را به دانشجویان یاد بدهند و گفت: دانشجویان خودشان علامه می‌شوند؛ اما شما سبک زندگی آنان را درست کنید.
کد خبر : 319672
2A1A0052.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از ایلام، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان صبح امروز در همایش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام با محوریت سبک زندگی اسلامی بایدها و نبایدها، اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی غیر از سبک زندگی انسانی نیست و سبک زندگی اسلامی یعنی انسان با آن به اوج شکوفایی برسد.


وی با بیان اینکه این شکوفایی از لذت‌بردن تا راحتی بیشتر و شکوفایی اندیشه و قدرتمندی است، گفت: برخی کشورهای غربی هیچ‌گاه از قدرتمندی حرف نمی‌زنند؛ چون کسی که آزاد نباشد، قدرتمندی هم نخواهد داشت، پس به‌طرز مضحکانه‌ای در برخی جوامع بشری مفهوم آزادی برجسته‌تر از قدرت شده است.


استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اگر قیاسی در مفاهیم داشته باشیم، مفهوم قدرت به‌جای آزادی را باید پذیرفت، این مفهوم خفقان مفهوم آزادی نیست و آزادی با این همه اهمیت، زیرشاخه‌ای از قدرتمندی است. 


وی بیان کرد: همه می‌دانیم آزادی اندیشه و بیان را صهیونیست‌ها پیش و بیش از همه در بوق می‌کنند و وقتی کسی دچار ضعف اندیشه شد، هر چه در آزادی اندیشه بدمید، هیچ ثمری ندارد.


به گفته پناهیان، قرآن کریم به‌جای آزادی بیان از قدرت در اظهارنظر سخن گفته و اگر دقیق بنگریم بیان آزادی و مفهوم آزادی آثار شومی دارد، همان‌هایی که میلیونی انسان می‌کشند از آزادی دم می‌زنند، به‌جای آزادی بیان همانند قرآن شجاعت و مقاومت را در بیان سخن تقویت کنیم.


این استاد حوزه و دانشگاه  ادامه داد: اگر کسی توانست نظام‌مند فکر کند، به‌ اندازه همین توانایی باید نمره بگیرد، اگر اهدافی که انسان‌ها دنبال آن هستند را فهرست کنیم و ببینیم چه سبک زندگی می‌تواند این اهداف را تنظیم کند، می‌شود سبک زندگی انسانی و سبک زندگی اسلامی نیز جزء آن نخواهد بود.


پناهیان خطاب به مسئولان دانشگاه و استادان گفت: دانشجویان این وطن را به شما استادان سپرده‌ایم و ان‌شاءالله با هوشمندی و دلسوزی شما برای خلاقیت، علم و مواهب انسانی بتوانید این عزیزان را به بهترین زندگی و سبک زندگی برسانید. دانشجویان خودشان علامه می‌شوند؛ اما شما سبک زندگی آنان را درست کنید.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم هبری در دانشگاه‌های استان ایلام نیز در این مراسم گفت: اربعین انقلابی زمینه‌ساز ظهور و افق مهدی(عج) است، انقلابی که با فریاد و رسالت زینبی جاری مانده و امروز این رسالت بر عهده ما است تا عاشورا را به مهدویت پیوند بدهیم.


حجت‌الاسلام غلامرضا غیاثی بیان کرد: ایلام و مهران جایگاه و خاستگاه اربعین حسینی و روادید عشاقی است که هنوز فریاد زینب در رگ‌ها و سینه‌هایشان جاری است.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته