دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1397 - 10:14
استاد دانشگاه تهران:

دانشجویان هر شکست را گامی نزدیک‌تر به‌سوی موفقیت بدانند

استاد دانشگاه تهران خطاب به دانشجویان گفت: از اشتباه‌کردن نترسید؛ چراکه اشتباه بخشی از امور طبیعی و عادی زندگی انسان‌هاست و هر اشتباه شما را به توفیق نهایی نزدیک‌تر می‌کند.
کد خبر : 319611
_MG_0889.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از همدان، شاهین فرهنگ صبح امروز در دوره تشکیلاتی حیات طیبه دانشجویان استان‌های غرب کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، اظهار کرد: نخستین و اساسی‌ترین سرمایه هر کس دوران عمر اوست و  وقت، در حقیقت همان عمر انسانی است که لحظات و دقایق آن به‌صورت‌های مختلف سپری می‌شود.


وی افزود: عمر و بهتر بهره‌گرفتن از آن، تنها سرمایه‌ای است که در اختیار انسان قرار گرفته و آنچه ارزش واقعی یک انسان کامل را تعیین می‌کند، صرف‌کردن به‌موقع این سرمایه مهم است و همین لحظات و دقایق زودگذر و ارزشمند است که سرنوشت انسان را تعیین می‌سازند.


فرهنگ تصریح کرد: وقت، همان عمر انسان است که نه برگشت‌پذیر است و نه چیزی جانشین آن می‌شود، آدمی که بر‌اساس هر چه پیش می‌آید وقت می‌گذراند، تصور مبهم و گنگی از هدفش در ذهن دارد و حتی ممکن است کاملاً هدفش را گم کند.


روانشناس برجسته کشور اظهار کرد:  افراد وقت‌شناس و طراح خوب وقت، جنبه‌های مختلفی از راه‌های رسیدن به هدف را در نظر می‌گیرد، سودمندکردن وقت معنی‌اش آن است از تمام امکانات موجودی که در اختیار داریم، بهترینشان را انتخاب کرده و آن‌ را در زمان مشخص به نیکوترین نحو به‌کار اندازیم.


فرهنگ تأکید کرد: انتخاب امور مهم زندگی و برنامه‌ریزی برای آنها غالباً کار مشکلی است، این کارها نیاز به فکر، اندیشه دقیق و قدرت تصمیم‌گیری دارد و نیازمند آگاهی به این امر است که چه معیار و محکی را برای انتخاب کارهای مقدم‌تر خود در نظر می‌گیریم. 


استاد روانشناسی گفت: انسان‌های موفق برنده‌بودن و انسان‌های ناموفق بازنده‌بودن را انتخاب می‌کنند و یکی از مؤلفه‌هایی که ما را موفق می‌کند، استفاده درست از فرصت‌هاست که ما از دست می‌دهیم.


۹۷ درصد مردم دنیا هدف مشخصی ندارند


فرهنگ اظهار کرد: بر‌اساس تحقیقات علمی در جهان، ۹۷ درصد مردم دنیا هدف مشخصی ندارند و هدف زندگی را با آرزو و مقصد اشتباه می‌گیرند و نمی‌دانند به کجا می‌روند و معمولی زندگی می‌کنند.


استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: معمولاً این افراد از این دنیا می‌روند و رد پای خاصی از خود به‌جا نمی‌گذارند و پیدا کردن هدف زندگی لزوماً به این معنا نیست که همین حالا باید تصمیم بگیرید در زندگی‌تان چه بکنید.


فرهنگ با بیان اینکه پیدا کردن هدف زندگی خیلی بیشتر از این چیزهاست و مطمئناً پیداکردن هدف زندگی چیزی است که می‌توانید به‌عنوان هدف غایی و نهایی  روی آن کار کرد، گفت: زندگی باید همیشه پر از هدف‌های کوچک‌تر باشد که هر روز سمت و سو  داشته باشد.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته