دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با سرمایه‌گذاری پنج میلیون یورویی رخ داد؛

خودکفایی در تولید 80 درصدی قطعات خودرو

سرمایه‌گذاری پنج میلیون یورویی تحقیقاتی در یک گروه قطعه‌سازی به کنترل ارزبری و خودکفایی در تولید 80 درصد قطعات مورد نیاز خودروسازان منجر شد.
کد خبر : 319477

هنگامه علیقلی؛ گروه اقتصادی خبرگزاری آنا؛ عباس حاتمی معاون فروش و بازاریابی یک هلدینگ بزرگ قطعه‌سازی، سرمایه‌گذاری پنج میلیون یورویی تحقیقاتی در یک گروه قطعه‌سازی به کنترل ارزبری و خودکفایی در تولید 80 درصد قطعات مورد نیاز خودروسازان منجر شد.


حاتمی در حاشیه بازدید گروهی از خبرنگاران از واحدهای صنعتی در کمالشهر کرج گفت: 80 مهندس و پژوهشگر شاغل در شرکت‌های اقماری گروه قطعه‌سازی عظام طی چند ماه گذشته با وجود فشارهای ناشی از تحریم و مقاومت شرکای تجاری خارجی در انتقال دانش فنی توانستند قطعات کویل، دینام و استک را طراحی و تولید کنند که خروج ارز از کشور را کاهش و قطعات خودروسازان داخلی را تأمین کرد.


به گفته معاون بازاریابی و فروش این گروه صنعتی طی چهار ماه گذشته مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های گروه تولیدی برای شش ماه تامین شد و بیشترین میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای مهندسین و پژوهشگران این مجموعه بوده است؛ به طوری‌که گروه یکصد نفره‌ای از مهندسین برای روزآوری دانش به فرانسه اعزام شدند  که نهایتا به افزایش توان طراحی و تولیدی منجر شد.


اتمی همچنین از انتقال تنها خط تولید شرکت فرانسوی "وليو (valeo)" به کشور خبرداد و گفت : قطعات کویل مطابق با آخرین فن آوری روز دنیا در داخل کشور تولید می شود که بر اساس قرارددادیی که با شرکت وليو داریم در فاز دوم تولید این قطعه به فرانسه صادر خواهد شد.


به گفته وی هزینه سرمایه‌گذاری برای انتقال خط تولید کویل در مدت یک سال برگردانده می‌شود و فرانسه خواستار واردات کویل ازایران است.


به گفته عضو هیأت مدیره شرکت سازه پویش، قطعه‌سازان این گروه تولیدی نه تنها قطعات‌های تک را بومی‌سازی کرده‌اند بلکه توان صادراتی خود را درشرایط کنونی تحریم‌ها افزایش داده‌اند و قراردادهایی با کشورهای روسیه و فرانسه برای صادرات قطعه  بسته‌اند.


حاتمی با اشاره به اینکه تحریم‌ها 20 تأثیرگذاری درصدی در روندکاری شرکت‌های فعال در این گروه تولیدی گذاشته‌اند، گفت:این اثرگذاری بر کل زنجیره تولید بود و موجب تأخیر در ثبت سفارش‌‌ها و ترخیص مواد اولیه شد؛ اما توانستیم برای تولیدات شش ماه آینده نیز مواد اولیه دپو کنیم و با تدبیر بتوانیم تولید قطعات استارت و دینام مورد نیاز خودروها را از 40 درصد به 60 درصدافزایش دهیم.


 وی همچنین از هدف‌گذاری برای تولید 80 درصد قطعات دینام و استارت مورد نیاز خودروسازان تا 6 ماه آینده خبر دادو گفت: هم اکنون 50 محصول در حوزه الکترونیک خودرو تحت لیسانس شرکت بوش تولید می‌شود که موفق شدیم در سایت پلیمری و سایر اجزا مرتبط با آن،از مونتاژکاری به تولید کننده100 درصدی محصولات پلیمری برسیم.


حاتمی یکی از دلایل موفقیت این گروه تولیدی را توسعه متوازن در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری عنوان کرد و افزود: رگولاتورگازی را تحت لیسانس شرکت بوش آلمان تولید و گواهینامه آن را اخذ کردیم و در آزمایش‌های مرجع آن شرکت اعلام شد که میزان مقاومت و دوام کالای ایرانی حتی از محصول آلمانی هم بیشتر بود.


به گفته وی در حال حاضرپدال گازالکترونیک خودرو تحت لیسانس بوش در کی از شرکت‌های اقماری این هلدینگ در حال تولید است و بر روی خودروهای سمند(ای اف 7) و خانواده سمند و (تی یو5) درخانواده خودروی رانا تولید و استفاده می‌شود.


بر اساس آمارهای موجود بیش از یک هزار و 500 قطعه‌ساز در کشور فعالیت می کنند و 600  تأمین کننده که هر کدام حداقل 50 نفر پرسنل دارند زیر مجموعه گروه قطعه‌سازی عظام هستند. این گروه قطعه‌سازی تامین کننده 80 صد قطعات مورد نیاز خودروسازان است.


انتهای پیام/4083/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته